عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

شرکت‌های دولتی باید تا پایان اردیبهشت گزارش سالانه خود را ارائه کنند

عصر بازار- وزیر اقتصاد گفت: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دولتی تا آخر اردیبشهت‌ماه سال آینده مکلف شدند گزارش سالانه خود را تنظیم و ارائه کنند.

شرکت‌های دولتی باید تا پایان اردیبهشت گزارش سالانه خود را ارائه کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی بودجه شرکت‌های دولتی اظهار کرد: پنج نقطه درباره شرکت‌های دولتی وجود دارد که باید با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی به سمت اصلاح آن حرکت کرد. وضع موجود ناشی از آسیب‌های این پنج نقطه آسیب‌پذیر است که اگر اصلاح نشود سال آینده هم همچنان نارضایتی از وضعیت شرکت‌های دولتی ادامه پیدا خواهد کرد.

    وی ادامه داد: البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی و در همین سه ماه ابتدایی دولت سیزدهم اقدامات موثری درباره مسائل اقتصادی شرکت‌های دولتی انجام دادیم اولین ماه کاری دولت سیزدهم وزارت اقتصاد لایحه نظام شرکت‌داری بخش عمومی ایران را تقدیم هیات وزیران کرد در این لایحه تمامی چالش‌ها دیده شده است. همچنین سه ماه زودتر از موعد قانونی صورت حساب عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی ارائه شد که کمک شایانی به دیوان محاسبات کرد.

    وزیر اقتصاد در توضیح نقاط آسیب‌شناسی گفت: مساله بودجه شرکت‌های دولتی با بسیاری از ارقام بودجه عمومی ماهیت متفاوتی دارد و قابلیت جمع کردن با مواردی همچون مالیات و فروش اموال مازاد را ندارد. این اشتباهی است که درباره بودجه شرکت‌های دولتی رخ می‌دهد.

    برچسب ها