عصر خودرو

حجم تجارت میان ایران و فنلاند در سال گذشته ۲.۶ برابر شده است

عصر بازار- سفیر فنلاند در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری میان ایران و فنلاند طی سال گذشته ۲.۶ برابر شده است و این میزان می تواند بیش از پیش گسترش یابد.

حجم تجارت میان ایران و فنلاند در سال گذشته ۲.۶ برابر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، هری کمراینن روز شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ارتباطی تجاری طی دو سال گذشته میان دو کشور افزایش یافته است، اما برقراری ارتباطات بانکی میان آنها زمان بر است.
    وی تاکید کرد: برقراری ارتباط با بانک های ایرانی از سوی بانک های فنلاندی که شناختی از طرف مقابل ندارند، نیازمند شناخت و کسب اعتماد کافی است.
    کمراینن اظهار کرد: بانک های فنلاندی در سطح جهان از پاکترین مراکز مالی به شمار می آیند و کمترین میزان فساد مالی را دارند.
    سفیر فنلاند در ایران گفت: برای برقراری ارتباط میان بانکی بین دو کشور، باید هر دو طرف آمادگی و شناخت لازم را داشته باشند.
    وی یادآورشد: با اعلام این موضوع از سوی اتحادیه اروپا که دیگر تحریمی علیه ایران وجود ندارد، دولت فنلاند این خبر را می تواند به طرف ایرانی بدهد که ارتباطات بانکی بین دو طرف می تواند وجود داشته باشد.
    کمراینن خاطرنشان کرد: بخش ضمانت صادرات فنلاند دو ماه قبل اعلام رسمی کرد که این ضمانت را به شرکت های فنلاندی می دهد تا بتوانند با ایران مبادلات تجاری داشته باشند.
    سفیر فنلاند در ایران به هدف خود از سفر به استان زنجان اشاره کرد و گفت: هدف من از سفر به این استان، از سویی آشنایی بیشتر با پتانسیل ها و امکانات زنجان و از سوی دیگر معرفی توانمندی های اقتصادی فنلاند است.
    وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات و تولیدات زنجانی برای طرف فنلاندی می تواند جذاب و مهم باشد، اضافه کرد: تولیدات فنلاند و تکنولوژی های فنلاندی نیز در زنجان می توانند کاربرد و طرفداران بسیاری داشته باشند.
    کمراینن ادامه داد: رقابت در تمام کشورها برای کسب بازار آن کشور در ایران و اروپا سخت است و خود سرمایه گذاران فنلاندی باید از نزدیک با توانمندی های ایران و زنجان آشنا شوند و برای استفاده از آن ورود پیدا کنند.
    سفیر فنلاند در ایران گفت: زنجان دارای بسیاری از محصولاتی است که می تواند برای بازارهای اروپا و فنلاند جذاب باشد اما تاجران زنجانی باید برای فروش آنها، خود اقدام به بازاریابی کنند.
    وی افزود: زنجان استانی سرشار از مواد طبیعی است که از مواد معدنی محصولات کشاورزی در آن پیدا می شود.
    سفیر فنلاند در سفر یک روزه به زنجان با دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان، دیداری با استاندار زنجان و سپس با فعالان اقتصادی داشت.
    هری کمرایین در این سفر از دو واحد صنعتی بازدید کرد و گشتی در شهر زنجان و مراکز گردشگری استان داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو