عصر خودرو

امضای تفاهم نامه میان ایران و صربستان در صنعت ریلی

عصر بازار - ایران و صربستان تفاهم نامه همکاری مشترک در صنعت ریلی برای ساخت واگن مسافربری و انتقال فن آوری با تامین مالی شرکت خارجی را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه میان ایران و صربستان در صنعت ریلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «حمید عزت آبادی پور» رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیر بنایی اتاق بازرگانی کرمان در بلگراد با اشاره به علاقه مندی شرکت های صربستانی برای همکاری با ایران با یادآوری امکانات خوبی که در اروپای شرقی در صنعت ریلی وجود دارد، گفت این تفاهم نامه با مسئولان شرکت واگن سازی «گوشا» صربستان امضا شد.
    وی تاکید کرد: استانداردهای صنعت ریلی اروپا به صنایع ریلی ایران منطبق تر از سایر کشورها است و به همین جهت با توافق های انجام شده، می توان به زودی تحول عظیمی را در صنایع ریلی ایران انتظار داشته باشیم.
    رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی کرمان درباره دیدار خود با برخی از سرمایه گذاران و صاحبان شرکت ها و کارخانه های اروپایی که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، اضافه کرد: در این نشست ها در خصوص شرایط خوب سرمایه گذاری در ایران و امکانات سرمایه گذاری و کارهای تجاری گقت و گو و تبادل نظر شد.
    عزت آبادی پور با تاکید بر فضای مناسب برای همکاری با شرکت های اروپای شرقی و علاقه مند آنان برای ورود و سرمایه گذاری در بازار ایران، گفت: در این دیدارها مقرر شد کمیته ای برای نیازمندی های اطلاعاتی سرمایه گذاران و پروژه های سرمایه گذاری تشکیل شود تا بر اساس آن، طرح های سرمایه گذاری خود را برای تامین مالی پروژه ها در ایران آماده کنند.
    وی تصریح کرد: در این دیدارها بیان شد که استان کرمان برای انجام پروژه های مختلف حدود 36 میلیارد دلار به منابع مالی نیاز دارد که طرف های خارجی در این زمینه ابراز تمایل کردند.
    در این دیدارها، در باره سرمایه گذاری مشترک و همچنین انتقال فن آوری قطارهای با سرعت بالا، گفت و گو و تبادل نظر شد.
    «برانکو دراگوش» مدیر مرکز تجاری بالکان نیز که سابقه بانکداری طولانی در یوگسلاوی سابق، صربستان و برخی کشورهای اروپایی از جمله روسیه دارد و اکنون نیز در زمینه تجاری با 6 هزار شرکت در 32 شاخه تجاری در اقصی نقاط جهان همکاری دارد، برای همکاری با شرکت های ایرانی و سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرد.
    دراگوش که در زمان یوگسلاوی سابق، مشاور مالی «آنته مارکوویچ» نخست وزیر وقت بود و همچنین شرکت های زیادی را در کشورهای اروپای شرقی در سال 1992 تاسیس کرده است، در این دیدار آمادگی خود را برای سفر به تهران و دیدار با سرمایه داران، صاحبان شرکت ها و صنایع و همچنین مقامات مالی و اقتصادی ایران اعلام کرد.
    « عبدالرحمن صمدی» مدیر شرکت تجاری و سرمایه گذاری به نام «مرکز تجارت جهانی» نیز که در این نشست ها به عنوان شرکت بزرگ صادر کننده قطعات و واگن های ریلی به ایران حضور داشت، به شرایط مساعد کنونی برای گسترش همکاری ها با ایران اشاره کرد و گفت: علاقه مندی وافری میان بازرگانان شرکت های مختلف صربستان برای حضور در بازار بزرگ ایران وجود دارد.
    وی افزود: تلاش این شرکت، عرضه محصولات ریلی با استانداردهای بین المللی و اروپایی به ایران و حضور در بازار سوم با شرکت های ایرانی است و در این زمینه اقداماتی در حال برنامه ریزی جهت حضور شرکت ها و صنایع داران صربستانی در نمایشگاه های ایران است.
    صمدی افزود: « شرکت تجارت و سرمایه گذاری مرکز تجارت جهانی در سال 2015 قراردادهای متعددی را با شرکت واگن سازی گوشا به ارزش بیش از هشت میلیون یورو امضا کرده که برخی از آنها عملی شده است و اکنون پروژه دیگری به ارزش 25 میلیون یورو برای ساخت 27 دستگاه واگن مسافری با سرعت بالای 200 کیلومتر در ساعت در حال بررسی و انجام است».
    صمدی با بیان اینکه این شرکت همچنین تولیدات مختلفی از ایران به کشورهای خارجی صادر می کند، گفت: هدف این شرکت، آشنایی امکانات و ظرفیت های صنایع مختلف ایرانی از شرکت های خارجی و همچنین تامین قطعات ریلی برای ایران است.
    مدیر عامل مرکز تجارت جهانی گفت: علاوه بر شرکت گوشا در صربستان، در حال انجام قراردادهایی برای همکاری با ایران با دیگر شرکت های اروپایی از جمله از آلمان، فرانسه، اسپانیا، جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، رومانی، فدراسیون روسیه و اسلوونی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها