عصر خودرو

رونق بازار مسکن؛ عامل تحرک تازه اقتصاد چین

عصر بازار- در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶، اقتصاد چین ۱.۱ درصد نسبت به سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۵ رشد داشته و این در حالی است که تقاضا برای مسکن به تحریک رشد کمک کرده است.

رونق بازار مسکن؛ عامل تحرک تازه اقتصاد چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رشد ایجادشده توسط حوزه املاک چین، باعث کمک به جبران حرکت نزولی بخش خدمات مالی در این مدت شده است. این در حالی است که از سوی اعتبارات جدید و فروش مسکن به ثبات رسیده است.

    بر اساس آمار دفتر آمار ملی چین در روز شنبه، بازده بخش خدمات مسکن در این سه ماهه نسبت به سال گذشته رشدی 9.1 درصدی داشته و فعالیت‌های ساخت‌وساز نیز افزایش 7.8 درصدی را به ثبت رساند. خدمات دیگر، نظیر صنعتی و تکنولوژی، آموزش و بهداشت نیز با رشد 8.7 درصدی مواجه شدند.

    اوج‌گیری مجدد مسکن در کنار رشد فروش و سرمایه‌گذاری‌ها موجب ثبات دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده است. در حالی که رشد بدهی می‌تواند در آینده پایدار باقی بماند افزایش موجودی موجب فشار روی تقاضای مسکن در شهرهای کوچکتر خواهد شد.

    چین در حال انتقال از رشد مبتنی بر صادرات و صنعت به رشد خدمات محور است. خدمات که به عنوان بخش دوران سوم نیز شناخته می‌شود، در نیمه نخست سال جاری رشدی 7.6 درصدی را تجربه کرده که بیشتر از رشد 6.7 درصدی اقتصاد در سه‌ماهه نخست سال 2016 بوده است.

    در میان رونق بازار سهام، بخش مالی چین در سه‌ماهه نخست 8.1 درصد رشد داشته که در مقایسه با رشد 15.9 درصدی سال گذشته، افتی چشمگیر را نشان می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها