عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

اختلاف ۱۸ درصدی میان بازدهی صنایع بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته گذشته ۱۸ درصد اختلاف میان بازدهی دو صنعت در بورس اوراق بهادار تهران وجود داشت و صنعت " سایر محصولات کانی غیرفلزی" با بازدهی مثبت ۴.۲ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت.

اختلاف ۱۸ درصدی میان بازدهی صنایع بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در مدت مشابه صنعت " ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی" با افت 13.8 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ ها در هفته گذشته، " سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌" با مثبت 27.6 درصد و " ایران‌ خودرو دیزل‌" با منفی 17.1 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته ­اند.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در هفته منتهی به بیست و پنجم فروردین ماه سال 1395، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (ارزش وزنی) 1.4 درصد و شاخص کل (هم وزن) 1.1 درصد کاهش داشته است. در این مدت شاخص فرابورس ایران با 2 درصد کاهش و قیمت سکه بهار آزادی با یک درصد افزایش همراه بوده است. در مدت مشابه قیمت دلار و یورو مبادله­ ای تغییری نکرده است.

    بر این اساس در هفته منتهی به بیست و پنجم فروردین ماه سال 1395، حجم معاملات نسبت به هفته قبل یک درصد افزایش پیدا کرد و  4 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک ­ها و موسسات اعتباری"، "سرمایه گذاری­ ها" و "فلزات اساسی" به ترتیب 31، 19، 12 و 8 درصد و در مجموع 70 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.
    مطابق این گزارش در دومین هفته سال جاری، ارزش خالص دارایی (NAV) تمامی صندوق ­های سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 1.5 درصد کاهش، کمترین افت را تجربه کرده است. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 0.5 درصدی بیشترین افزایش قیمت و صندوق شاخص30 شرکت فیروزه با افت 2.5 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته است.
    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­ های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس شانگهای (SSEC) با رشد 3.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 2.5 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    در هفته منتهی به بیست و پنجم فروردین ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، تمامی فلزات اساسی با افزایش قیمت همراه بوده و در این میان نقره با 8.4 درصد رشد، بیشترین بازدهی را از آن خود کرده است. در مدت مشابه، قیمت نفت نیز با افزایش قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 11، 11 و 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها