عصر خودرو

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو:

اعتباری از اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده نشده است

پیمانکاران برای دریافت اوراق مشارکت تحت فشار نیستند

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نمی توانیم پیمانکاران را به دریافت اوراق مشارکت به جای پول نقد تحت فشار بگذاریم، گفت:قرار بود هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده شود که این مبلغ اختصاص نیافته است.

اعتباری از اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده نشده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا دائمی مبنی بر اینکه چه میزان اعتبار از خزانه اسناد اسلامی به وزارت نیرو اختصاص می‌یابد، گفت: قرار است از اوراق اسناد خزانه اسلامی 1000 میلیارد تومان به وزارت نیرو داده شود، ولی هنوز قطعی نشده و پرداخت نشده است.

    وی در پاسخ به این سوال که دلیل تأخیر در پرداخت اسناد خزانه اسلامی چیست، افزود: دلیل تأخیر اعطای اسناد خزانه اسلامی به دلیل این است که چون اولین بار است این اسناد منتشر می‌شود و نامه‌ها و نحوه باز پرداخت و بانک‌هایی که باید آن را عملیاتی کنند، با آن آشنایی ندارند و اولین بار است که اجرایی می‌شود تا حدی با تأخیر همراه بوده است.

    *پرداخت اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو را این هفته پیگیری می کنیم

    به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ، سابقه اوراق مشارکت طولانی است،‌ اما اسناد خزانه اسلامی ویژگی‌هایی دارد که باید حاصل شود که این هفته احتمالاً پیگیر هستیم که مسیر آن طی شود.

    *50 درصد اوراق مشارکت منتشر شده توزیع شد

    دائمی در پاسخ به این سوال که اوراق مشارکت تخصیص یافته برای وزارت نیرو چه میزان است، گفت: در سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد که بخشی از آن را توزیع کردیم و تمام شد که از 4 هزار میلیارد تومان حدود 2 هزار میلیارد تومان استفاده و توزیع شد.

    وی در پاسخ به این سوال که برخی از پیمانکاران از اوراق مشارکت استقبال نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بین اوراق مشارکت و اعتبارات نقدی مقایسه‌ای صورت گیرد، طبعاً اعتبارات نقدی بیشتر مورد تائید و استقبال پیمانکاران است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: اما به هر حال با شرایطی که کشور دارد، ما نمی‌توانیم بگوئیم که پیمانکاران اوراق دریافت کنند و هیچ الزامی هم برای اینکه پیمانکاران اوراق مشارکت به جای اعتبار نقدی دریافت کنند، وجود نداشته است، اما به هر حال تا کنون 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد و پیمانکاران آن را دریافت کرده‌اند.

    دائمی ادامه داد: تفاوت دریافت اوراق مشارکت از سوی پیمانکاران این است که می‌توانند سود را در 3 ماه دریافت کنند و یک تائیدیه‌ای است که بعد از مدتی می‌توانند آن را نقد کنند، اما شرایط اعتبارات دولت شرایطی نیست که دولت بتواند این اعتبارات را از منابع عمومی پرداخت کند.

    دائمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود بانک‌های عامل این اوراق مشارکت‌ها را تضمین نمی‌کنند، گفت: موقعیت تضمین اوراق مشارکت به عهده دولت است و به عهده بانک نیست، بنابراین دولت تضمین کرده است که سود و اصل اوراق مشارکت را پرداخت کند و این کار در حال انجام است، حال اینکه این اقدام را بانک تضمین می‌کند یا نمی‌کند موضوع اصلی ما نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها