عصر خودرو

مقامات اروپایی خبر دادند

اتحادیه اروپا آماده رفع محدودیت‌های اعمال شده ضد شرکت‌های هوایی ایران است

عصر بازار- مقامات اروپایی خبر دادند که اتحادیه اروپا برای برداشتن محدودیت‌هایی که از ۶ سال قبل روی شرکت‌های هواپیمایی ایران اعمال کرده، آماده می‌شود.

اتحادیه اروپا آماده رفع محدودیت‌های اعمال شده ضد شرکت‌های هوایی ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در حالی فدریکا موگرینی در صدر هیاتی از اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده، مقامات اروپایی خبر دادند که اتحادیه اروپا آماده رفع محدودیت‌های اعمال شده روی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است.

    نیویورک تایمز گزارش داد :‌«تقریبا شش سال قبل بود که اتحادیه اروپا به شدت دسترسی ناوگان هوایی ایران به حریم هوایی اتحادیه اروپا را محدود کرد اما مقامات در بروکسل، اکنون می‌گویند که آنها اکنون برای رفع برخی از این محدودیت‌ها آماده هستند».

    در ادامه این گزارش آمده که قرار است موضوع رفع محدودیت‌های اعلام شده علیه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در جریان سفر هیات عالی رتبه اتحادیه اروپا به ریاست موگرینی به تهران اعلام شود.

    اتحادیه اروپا اغلب هواپیماهای ایرانی و به ویژه ایران ایر را در سال 2010 به بهانه «کهنگی» ناوگان هواپیمایی این کشور از ورود به حریم هوایی اتحادیه ممنوع کرده است.

    در این ارتباط کمیسیونر حمل و نقل اتحادیه اروپا هم گفته که برداشتن محدودیتهای پروازی ایران ایر، «اولویتی مهم» برای اتحادیه اروپا است.

    «ویولتا بولک» البته به «نگرانی‌های» آمریکا از رفع محدودیت‌های هواپیمایی و هوایی ایران اشاره کرد. این مقام اروپایی تاکید کرد که موضوع رفع محدودیتها در جریان سفر هیات عالی رتبه اروپا به تهران مورد گفتگو واقع قرار می‌گیرد.

    او همچنین با لحنی محتاطانه درباره نتایج گفتگوها برای رفع این محدودیت‌ها گفت: «من اصلا انتظار ندارم که اتخاذ اقدامات و گام‌ها در این باره ساده باشد. در حمل و نقل هوایی، امنیت بالاترین اولویت است».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها