عصر خودرو

مجوزصدور«حلال ۴۰۲ »شرکت پالایش نفت اصفهان به خارج صادر شد

عصر بازار- شرکت پالایش نفت اصفهان مجوزهای صدور « حلال ۴۰۲ » به بازارهای هدف خارج از کشور را دریافت کرد.

مجوزصدور«حلال ۴۰۲ »شرکت پالایش نفت اصفهان به خارج صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: بازار هدف ما برای صادرات حلال 402 ، کشورهای همسایه و در مراحل بعد، چین، هند و اروپا ست.
    مجید شهسواری افزود: دراین زمینه مجوزهای لازم از ستاد قاچاق کالا و ارز و شرکت ملی پالایش و پخش کسب شده است.
    وی افزایش فضای تعامل بین المللی ایران با سایر کشورها، نیازهای ارزی پالایشگاه و تنوع در درآمدزایی پالایشگاه را از زمینه های صادرات این محصول برشمرد.
    وی کاربرد حلال 402 را در مصارف رنگ سازها و کارخانه های رنگ سازی عنوان و اظهار کرد: این حلال و هفت محصول دیگر شرکت پالایش نفت اصفهان پیش از این در بورس کالای ایران عرضه می شد اما از این پس ما بطور مستقل و مستقیم اقدام به صادرات حلال 402 می کنیم.
    وی هشت فرآورده تولیدی شرکت پالایش نفت اصفهان که در بورس کالای ایران عرضه می شود را وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر)، لوب کات سنگین (ماده اولیه تولید انواع روغن)، آیزوریسایکل، گوگرد، حلال 400، حلال 402، حلال 406 و حلال 410 اعلام کرد.
    شهسواری خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان تنها پالایشگاه کشور است که واحد حلال سازی مستقل دارد.
    وی با بیان اینکه این شرکت از ابتدای سال جاری 45 هزار تن وکیوم باتوم در بازار بورس کالا عرضه کرده و فروخته است گفت: متقاضیان این محصول شرکت های قیرسازی و ایزوگام هستند.
    رئیس بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: این شرکت همچنین از ابتدای سال جاری سه هزار تن آیزوریسایکل، هفت هزار تن روغن خام، دو هزار و 500 تن گوگرد، 500 متر مکعب حلال 406 و 300 متر مکعب حلال 410 در بازار بورس کالا عرضه کرده است.
    حلال 402 مخلوطی از هیدروکربن های پارافینی و آروماتیکی به شکل مایعاتی شفاف به رنگ آب و دارای بوی ملایم بوده، از لحاظ شیمیائی پایدارند و خورندگی ایجاد نمی کنند.
    این ماده شیمیایی بعنوان حلال در تینرهای رنگ و لاک الکل، حلال خشک کن رنگ ها و حلال در چاپ پارچه کاربرد دارد.
    شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز کرده است و اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
    ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه 375 هزار بشکه در روز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها