عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

ثبات و آرامش نیاز امروز بازار سرمایه

عصر بازار- ثبات دهی، امنیت و آرامش بخشی به بازار سرمایه وظیفه اصلی دولت است و سهامداران حقوقی، حقیقی و بازارگردان‌ها باید به وظایف خود بیش از پیش عمل کنند.

ثبات و آرامش نیاز امروز بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره  وظایف دولت در قبال بازار سرمایه و سهامداران گفت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی در قبال بازارهای مالی، بحث نظارت است. در همین راستا مجلس شورای اسلامی به صورت مرتب از دولت گزارش گرفته و مشکلات موجود  را پیگیری و درمورد آن از دولت سوال می‌کند.

    نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو مراقبت از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه را جزو وظایف دولت برشمرد و گفت: هدف اصلی مجلس و دولت، ایجاد ثبات در بازار سرمایه است اما لازم است سهامداران با آگاهی و آموزش وارد بازار سرمایه شوند تا در نوسانات بازار دچار ضرر و زیان نشوند.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ثبات دهی، امنیت و آرامش بخشی به بازار سرمایه وظیفه اصلی دولت است، گفت: سهامداران حقوقی، حقیقی و بازارگردان‌ها باید به موقع به وظایف خود عمل کنند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار باید این مسائل را مدیریت کند، اظهارکرد: اگرچه در چند ماه گذشته در کل شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم اما دولت باید مراقب باشد تا قیمت سهام شرکت‌ها به صورت صوری رشد نکند.

    میرتاج الدینی تصریح کرد: از آنجا که صیانت از سرمایه مردم در بازار سرمایه وظیفه دولت است، بنابراین تعریف برنامه و رعایت چارچوب‌هایی برای سرمایه‌های مردم و حفظ اعتماد بیش از پیش آنان به بازار، ضروری است.

    برچسب ها