عصر خودرو

در آبان ماه به ثبت رسید؛

انعقاد ۸۸۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

عصر بازار- طی معاملات آبان ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۸۸۰ هزار و ۲۵۷ قرارداد آتی به ارزش ۲۶ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال منعقد شد و از نظر ارزش معاملات به ترتیب دارایی های پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره اول تا سوم شدند.

انعقاد ۸۸۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر، معامله گران در آبان ماه امسال 835 هزار و 751 قرارداد آتی زعفران نگین را به ارزش 24 هزار و 181 میلیارد و 575 میلیون ریال و برای تحویل در دو سررسید آبان و دی ماه امسال منعقد کردند تا این دارایی پایه به لحاظ حجم و ارزش کل معاملات در صدر بازار قرار گیرد.

    در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه قرارداد آتی صندوق طلا نیز 14 هزار و 507 قرارداد به ارزش 1370 میلیارد ریال منعقد شد که با ثبت این آمار، صندوق طلا به لحاظ ارزش کل معاملات رتبه دوم را به دست آورد.

    15 هزار و 500 قرارداد آتی نقره نیز به ارزشی بیش از 340 میلیارد و 271 میلیون ریال در سررسیدهای آبان، آذر و بهمن ماه سال جاری در حالی منعقد شد تا این دارایی پایه مقام سوم را در میان سایر دارایی های پایه کسب کرد.

    در دوره مورد بررسی ثبت انعقاد 13 هزار و 901 قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در تنها سررسید فعال آن برای تحویل در آبان ماه امسال رقم خورد و ارزش 266 میلیارد و 729 میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

    همچنین معامله گران 514 قرارداد آتی زیره سبز و 84 قرارداد آتی پسته را نیز در حالی برای تحویل در آذر ماه منعقد کردند که ارزش معاملات دو دارایی مذکور در مجموع به حدود رقم 71 میلیارد ریال رسید.

    برچسب ها