عصر خودرو

۵ سال سکوت بورس آرژانتین شکست:

نخستین عرضه اولیه در بورس بوینس آیرس پس از سالها

عصر بازار- نخستین عرضه اولیه بورس اوراق بهادار آرژانتین(بوینس آیرس) پس از پنج سال کلید خورد.

نخستین عرضه اولیه در بورس بوینس آیرس پس از سالها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، یک شرکت متعلق به صنایع خدمات مالی و بانکداری پس از پنج سال تصمیم دارد سهام خود را در بورس آرژانتین به صورت عرضه اولیه ارائه کند.

    بر اساس این گزارش، سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین در حالی میزبان نخستین عرضه اولیه پس از پنج سال سکوت است که امیدوار است این عرضه اولیه بتواند سرمایه گذاران خارجی را به این بازار جذب کند.

    آدلمو گابی، مدیر عامل بورس آرژانتین در این خصوص اظهار داشت: انتظار می رود عرضه اولیه سهام این شرکت بتواند سیل سرمایه گذاران خارجی را به این بازار جذب کند .

    وی ادامه داد: در سال جاری با افت رشد اقتصادی برزیل، منزوی شدن شیلی و مشکلات پرو، بهترین مقصد برای سرمایه گذاران خارجی که تمایل به حضور در بازار آمریکای لاتین را دارند کلمبیا است.

    گابی گفت:مشکل اصلی اینجاست که هیچ عرضه ای وجود ندارد به این دلیل که تقاضا بسیار کم است و به نظر می رسد هیچ شرکتی قصد افزایش سرمایه و تأمین مالی خود از طریق بورس ندارد.

    ادواردو اورنکیان، یکی از ثروتمندان آرژانتین در این خصوص به رویترز گفت: تصمیم دارم چهار قسمت از سهام شرکت خود را در سال جاری به صورت عرضه اولیه در بورس این کشور ارائه کنم.

    این در حالی است که، سهام شرکت Grupo Supervielle SA در ماه ژانویه مراحل پذیرش سهام خود را در بورس های نیویورک و بوینس آیرس به سرانجام رساند و در انتظار تاریخ عرضه اولیه است.

    بر این اساس، آرژانتین در نظر دارد نخستین اوراق تضمینی خود را پس از 15 سال منتشر کند تا بتواند در حدود 15 میلیارد دلار تأمین مالی کند تا پرونده دعوای 100 میلیارد دلاری خود در سال 2002 میلادی را کمی سبک تر کند.

    آخرین عرضه اولیه ای که در بورس بوینس آیرس صورت گرفت در سال 2010 میلادی و در بخش املاک و مستغلات بود.شرکت TGLT توانست با این عرضه در سال 2010 میلادی در حدود 220 میلیون پزو تأمین مالی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها