عصر خودرو

وزیر نفت تاکید کرد:

شفافیت معاملات فرآورده‌های نفتی از بورس انرژی می‌گذرد

عصر بازار- جواد اوجی، ارائه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی را موجب افزایش شفافیت این معاملات دانست و گفت از این مسیر دسترسی متقاضیان نیز آسان‌تر می‌شود.

شفافیت معاملات فرآورده‌های نفتی از بورس انرژی می‌گذرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، جواد اوجی پس از جلسه مشترک مسئولان دیوان محاسبات و وزارت نفت در خصوص برنامه این وزارتخانه برای افزایش فعالیت در بورس انرژی گفت: دولت سیزدهم از ابتدای کار همکاری خوبی با بورس انرژی هم در عرضه فرآورده‌ها و هم در عرضه نفت خام داشته است.

    وزیر نفت تصریح کرد: البته این بحث هم مطرح است که بسیاری از خریداران تمایل به فاش شدن اسامی خود ندارند، اما قطعا رابطه تنگاتنگ خوبی با بورس انرژی به ویژه در موضوع فرآورده‌ها اعم از نفت کوره، بنزین و نفت وگاز خواهیم داشت؛ ما هم معتقدیم که فعال شدن بورس انرژی به شفافیت بیشتر منجر خواهد شد.

    وزیر نفت همچنین با اشاره به جلسه امروز با مسئولان دیوان محاسبات گفت: امروز نخستین نشست ما با رئیس دیوان محاسبات و نمایندگان سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار و دغدغه ها، چالش ها، نواقص و انحرافات بودجه در سال‌های گذشته و امسال مطرح شد.

    اوجی افزود: گزارش خوبی که از جانب دستگاه‌های نظارتی ارائه شد و با تعامل خوبی که آقای بذرپاش ( رئیس کل دیوان محاسبات کشور ) با همه دستگاه‌های اجرایی برقرار کرده است، قطعا بسیاری از مسائل، دغدغه‌ها، مشکلات و انحرافات رفع خواهد شد.

    وی گفت: از آن سو بنده و معاونان وزیر نفت نیز مسائل و مشکلاتی که در خصوص سرمایه گذاری که از طرف نفت و گاز کشور رقم خورده است و چالش‌هایی که در تولید گاز، نفت و فرآورده‌های آن داریم، مطرح کردیم.

    وزیر نفت افزود: مسئولان دیوان محاسبات نیز پیشنهادهایی مطرح کردند و همانطور که آقای بذرپاش گفت بهتر است با نزدیک شدن به بررسی لایحه بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه این موضوعات در چنین نشست‌هایی مطرح شود که قطعا سبب می‌شود کسری بودجه به کمترین ارقام برسد.

    اوجی گفت: همچنین در گزارش تفریغ بودجه مواردی از انحرافات از قانون مطرح شد که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است و با برگزاری این جلسات، هماهنگی و تعاملی که میان وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های نظارتی وجود دارد، این انحرافات رفع خواهد شد.

    وی با قدردانی از رئیس دیوان محاسبات بابت ایده برگزاری این جلسات مشترک تاکید کرد: وزارت نفت قطعا قول می‌دهد که تعاملش با دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی دیگر تنگاتنگ خواهد بود و هدف ما این است که موضوع امنیت انرژی کشور که بسیار اهمیت دارد به خصوص در شرایط کنونی تامین شود.

    وزیر نفت افزود: به ویژه در شرایط کنونی این موضوع کمک زیادی به اقتصاد ملی و تامین منابع مالی کشور می‌کند. از آقای بذرپاش قول گرفتیم که این جلسات مشترک مستمر باشد تا جایی که مسائل موجود حل و فصل شود و به مکاتبات و مشکلات  آتی منجر نشود.

    برچسب ها