عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۳۲ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از اعلام ژاپن مبنی بر احتمال آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک نگرانی ها از مازاد عرضه افزایش یافته و به دنبال تشدید وضعیت کرونا در اروپا میزان تقاضا برای مصرف نفت رو به کاهش است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز 57 سنت معادل 0.72 درصد کاهش به 78 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 39 سنت معادل 0.51 درصد کاهش داشت و به 75 دلار و 55 سنت رسید.
    قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت اوایل جلسه امروز به پایین ترین رقم از ابتدای ماه اکتبر رسید. روز جمعه قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد حدود 3 درصد کاهش بود.
    در واکنش به درخواست آمریکا مبنی بر آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز شنبه گفت، وی آماده کمک به جلوگیری از افزایش قیمت نفت است.
    در همین حال این نگرانی افزایش یافته که موج جدید شیوع کرونا در اروپا ممکن است تاثیر منفی بر میزان تقاضا برای نفت بگذارد.
    آلمان روز جمعه هشدار داد ممکن است نیاز باشد به سمت قرنطینه کامل حرکت کند. اتریش هم اعلام کرده که برای مهار موج جدید مجددا مقررات سختگیرانه قرنطینه را به اجرا خواهد گذاشت.
    موسسه ای ان زد در یادداشتی تحلیلی نوشت: «اتریش اوایل این ماه مقررات قرنطینه را به اجرا گذاشت، در حالی که آلمان هم ممکن است مقررات دورکاری اجباری را به اجرا بگذارد... در ایرلند و آلمان از شهروندان خواسته شده تا در صورت امکان از خانه کار کنند. این وضعیت در حالی رخ می دهد که احتمال آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک آمریکا و چین وجود دارد.»

    برچسب ها