عصر خودرو

کارشناسان معتقدند

پیش بینی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی

عصر بازار- کارشناسان معتقدند با آغاز دوباره فعالیت صرافان هندی بعد از ۶ هفته تعطیلی، قیمت طلا دوباره در بازارهای جهانی بالا خواهد رفت.

پیش بینی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بعد از اینکه طلافروشان هندی در اعتراض به بالا رفتن مالیات در این کشور 6 هفته دست به اعتصاب زدند دوباره به فعالیت در بازار آمدند اکنون اواسط فصل خرید هندی‌ها و برگزاری مراسم‌های عروسی است و آنها نتوانستند از سودی که احتمالاً از فروش طلا به دست می‌آورند چشم‌پوشی کنند.

    6 هفته مداوم بازار جهانی طلا بزرگترین خریداران خود را از دست داده بود چرا که اتحادیه طلافروشان هند مالیات فروش طلا را در این کشور افزایش داده بودند اما گزارش‌های محلی حاکی از این است که این طلافروشان دوباره به بازارهای کار برگشته‌اند.

    رسانه‌های هندی گزارش دادند که بسیاری از صرافان هندی مغازه‌های خود را باز کرده و شاید بیش از نیمی از آنها فعالیت خود را به طور کامل آغاز کرده‌اند. موضوع تعطیلی طلافروشی‌های هندی بعد از آن صورت گرفت که اتحادیه تصمیم به اخذ مالیات یک درصدی برای فروش جواهر در این کشور وضع کرد، در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از طلافروشان به خاطر این کار دست به خودکشی زده‌اند.

    بازگشت دوباره صرافان هندی به فعالیت در بازار باعث شده کارشناسان متفق‌القول باشند که افزایش تقاضا در بازار باعث بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی شود. هند دومین کشور پرجمعیت جهان است و به ویژه در زمان فصل عروسی تقاضا در این کشور بسیار افزایش می‌یابد.

    دو روز گذشته خبرگزاری رویترز از کاهش بیش از 11 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی خبر داد. این خبرگزاری دلیل کاهش قیمت را تقویت دلار و افزایش ارزش سهام بازارهای بورس آسیا اعلام کرده بود که باعث شد قیمت به کمترین میزان 4 ماه گذشته برسد اما امیدواری‌ها بر اینکه تقاضا در هند پرجمعیت باعث تقویت حمایت از اونس می‌شود امیدواری به بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی را بیشتر کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها