عصر خودرو

علیرغم صعود اونس در روز جمعه؛

میانگین هفتگی بهای طلا منفی شد

عصر بازار- بهای هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد، اما این در شرایطی است میانگین هفتگی این فلز گرانه بها با کاهش همراه شد و افت ۰.۸ درصدی را تجربه کرد.

میانگین هفتگی بهای طلا منفی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افت قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیشتر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و رشد شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است.

    بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی هفته گذشته با رشد 0.5 درصدی روبرو شده است. این برای نخستین بار در سه هفته اخیر بوده است که شاخص ارزش دلار با افزایش همراه شده است.

    تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس بر این باورند که علت اصلی افت قیمت طلا در هفته گذشته، نگرانی های مربوط به افت رشد اقتصادی چین و کاهش ارزش یوان در برابر دلار آمریکا بوده است. بهبود شاخص سهام آمریکا و تقویت ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

    قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 8.1 دلار افزایش به بیش ازیک هزار و 234 دلار رسیده است ولی در هفته ای که گذشت قیمت این فلز زرد با افت 0.8 درصدی روبرو شده است.

    همچنین بهای هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز گذشته با 14 سنت افزایش به بیش از 16.31 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از شش درصد رشد داشته و بهترین عملکرد را در یک ماه اخیر ثبت کرده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

    برگزاری نشست مهم کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در دوحه با هدف تصمیم گیری در خصوص وضعیت تولید نفت نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در بازارهای بین المللی باشد.

    مقام های ژاپنی نیز نگرانی شدید خود را نسبت به ادامه روند صعودی ارزش ین در برابر دلار آمریکا اعلام کرده اند. انتشار آمارهای متناقض اقتصادی در آمریکا نیز سرمایه گذاران بین المللی را نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده سرگردان کرده است.

    فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که فدرال رزرو احتمالا در نشست ژوئن بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها