عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

حضور خودروسازان خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک

عصر بازار- شرایط ما پس از برجام شکل بهتری یافته و سرمایه گذاران خارجی بهتر می توانند ظرفیت های ما را شناسایی کنند.

حضور خودروسازان خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محسن صالحی نیا در خصوص رفت و آمد خودروسازان از کشورهای دیگر به ایران اظهار داشت: رفت و آمدهای خودروسازان خارجی به ایران همچنان ادامه دارد که بیشتر آن برای ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری مشترک است.

    معاون وزیر صنعت با اشاره به جویینت وینچر شرکت ایران خودرو و پژو ( دی اس) تصریح کرد: بعضا این همکاری‌ها از طریق سرمایه گذاریهای مشترک است که یک نمونه آن مراحل نهایی خود را طی کرده است و شرکت مربوطه آن هم در حال ثبت است و مدیر مربوطه آن هم انتخاب شده است.

    وی با بیان اینکه هنوز در زمینه سرمایه گذاری مستقیم آماری ارائه نشده است افزود: یک سری شرکت‌های دیگر هم در حال مذاکرات اولیه هستند و تفاهم نامه های اولیه آن هم امضا شده که این تفاهم نامه ها تبدیل به قرارداد خواهند شد.

    صالحی نیا گفت: البته ما این بحث را تنها در صنایع خودرویی نداریم و این موضوعات در بخش تجهیزات پزشکی، نیروگاهها، صنایع فولاد و صنایع معدنی و شیمی و پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر از صنایع بهداشتی و غذایی تا صنایع دارویی مطرح است.

    وی گفت: بسیاری از این مذاکرات از سوی بخش خصوصی و به تناوب و با توجه به رفت و آمدها به کشورهای مختلف اروپایی در حال شکل گیری است.

    صالحی نیا ادامه داد: شرایط ما پس از برجام شکل بهتری یافته و سرمایه گذاران خارجی بهتر می توانند ظرفیت های ما را شناسایی کنند.

    وی افزود: ما نیز بیشتر با علاقه ها و پتانسیل های آنها آشنا می شویم اما آنچه مسلم است هم در دیدگاه بخش خصوصی به عنوان کسی که مستقیم در این فعالیت ها سرمایه گذاری دارد و هم در دیدگاه ما به عنوان بخش سیاست گذار این است که ما باید حتما بر اساس اقتصاد مقاومتی تعریف شده حرکت کنیم و استفاده از این ظرفیتها برای ارتقاء توانمندی هایمان باشد.

    وی در خاتمه با تاکید بر اینکه این همکاری متقابل و مشترک برای تامین بازار 600 تا 700 میلیونی منطقه نیز هست گفت: ما باید بتوانیم زنجیره تامین را در همه بخش های صنعتی کامل کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو