عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی مطرح کرد:

عرضه های گسترده «وبانک» در بورس های کالایی

عصر بازار- به گفته رئیس هیئت مدیره وبانک، گروه توسعه ملی در سال جاری، ۲۲۵ هزار تن محصولات پتروشیمی و بیش از ۳ میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه کرد و از سوی دیگر این مجموعه بیش از ۵۰ هزار تن فرآروده هیدروکربوری در بورس انرژی عرضه کرده است. به گفته بابک سعیدی ماموریت اصلی بورس های کالایی، نزدیک شدن به فضای تعیین قیمت بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضاست.

عرضه های گسترده «وبانک» در بورس های کالایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس24، بابک سعیدی، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص عرضه های گسترده این هلدینگ چند رشته­ ای در بورس ­های کالایی کشور گفت: ماموریت اصلی بورس های کالایی، نزدیک شدن به فضای تعیین قیمت بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضاست. در بستر بورس کالا، شفافیت حرف اول را می زند. در این بازار، امکان نظارت دقیق وجود دارد تا ضمن تضمین شفافیت معاملات، منافع همه طرف‌ها تامین شود.

    این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: پیش از آن که بورس کالا ایجاد شود، بازار محصولات و کالاهای اساسی با بی نظمی زیادی مواجه بود که این بی نظمی به خصوص در زمان ایجاد نوسانات قیمتی، پیش بینی پذیری را از فعالان و تولید کنندگان حوزه های مربوطه می گرفت. از سوی دیگر بازار غیر رسمی و نظام قیمت گذاری دستوری، باعث شکل گیری طیف پر قدرتی از دلالان شده بود. به همین منظور نیاز به ایجاد یک نظام قیمت گذار شفاف برای کشف قیمت مناسب بر اساس تقابل عرضه و تقاضا، به شدت احساس می شد. این موضوع باعث شد که اولین تجارب بورس کالا با ایجاد بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی به دست آید. سپس با تدوین قانون بازار اوراق بهادار، بورس کالا هم به عنوان یک رکن اساسی در بازار سرمایه ایجاد شد.

    وی افزود: اکنون که بورس کالا با حجم بالای معاملات در حوزه های صنعتی، معدنی و کشاورزی، در بسیاری از کالاها، تبدیل به قطب تعیین قیمت شده است، می توان به افزایش اثرگذاری این رکن بازار سرمایه و بهبود وضعیت تنظیم اطلاعات معاملاتی کالاهای اساسی، جهت تصمیم گیری فعالان اقتصادی کشور، خوشبین باشیم.

    رئیس هیئت مدیره گروه توسعه ملی در ادامه بیان کرد: در این مسیر گروه توسعه ملی نیز که در حوزه سیمان و محصولات پتروشیمی، تولیدات زیاد و استراتژیکی دارد، همواره تمام تلاش خود را برای پاسداری از نقش بورس کالا در اقتصاد کشور کرده است. شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، با مبادرت در مسیر ایجاد رینگ معاملاتی سیمان در بورس کالا، تمام تلاش خود را مبنی بر عرضه هرچه بیشتر تولیدات متنوع سیمانی خود در بورس کالا کرده است. به نحوی که از خرداد ماه سال جاری که معاملات سیمان در بورس کالا آغاز شد تا کنون، بیش از 3 میلیون تن عرضه سیمان در بورس کالا انجام داده است.

    سعیدی افزود: از سوی دیگر شرکت پتروشیمی شازند نیز که گرید های متنوع پتروشیمی و پلمیری را تولید می کند، در سال جاری بیش از 225 هزار تن عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا داشته و همچنین بیش از 50 هزار تن عرضه محصولات هیدروکربوری در بورس انرژی را انجام داده است. تداوم این مسیر در گروه توسعه ملی با اراده جدی مدیران و سیاستگذاران این گروه به منظور پاسداری از اقتصاد شفاف و افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو