عصر خودرو

قرقیزستان دورازه ورود ایران به بازار اوراسیا

عصر بازار- استاندار ایسیکول قزقیزستان گفت: با توجه به این‌که قرقیزستان وارد پیمان گمرکی اوراسیا شده، ایران اکنون با ایجاد روابط با قرقیزستان وارد بازار بیش از ۳۰۰ میلیونی می شود.

قرقیزستان دورازه ورود ایران به بازار اوراسیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آکی بایف امروز در نشست مشترک با استاندار مازندران که در استانداری برگزار شد، گفت: اکنون دو روز است که در استان مازندران حضور داریم و در محورهای مختلف بازدید داشتیم.

    وی افزود: استان ایسیکول قرقیزستان و مازندران با وجود کوه و دریا تشابه منطقه ای خوبی دارند و خواستاریم روابط تنگاتنگی با مازندران داشته باشیم.

    استاندار قرقیزستان با بیان اینکه محورهای همکاری در این دو روز لحاظ شد، تصریح کرد: در نشست دیروز اتاق بازرگانی مقرر شد تا با رفع برخی از مشکلات در تسریع روابط تلاش کنیم.

    وی ادامه داد: تا کنون سه دیدار بین ایسیکو و مازندران صورت گرفت امید است بتوانیم در زمینه گردشگری، کشاورزی، ورزشی و... همکاری خوبی داشته باشیم و مازندران در این زمینه ها موقعیت ویژه دارد.

    استاندار ایسیکول اظهار کرد: بازار کشور قرقیزستان به این کشور محدود نمی شود و با توجه به اینکه این کشور وارد پیمان گمرکی اوراسیا شده، کشور جمهوری اسلامی ایران اکنون با ایجاد روابط با قرقیزستان وارد بازار بیش از 300 میلیونی می شود.

    وی افزود: عوارض گمرکی برای صادرکنندگان ایرانی اندک است.

    آکی بایف یادآور شد: هر ساله 3 میلیون گردشگر از اماکن گردشگری قرقیزستان دیدن می‌کنند و اصلی ترین محور گردشگری که در استان ایسیکول مطرح است گردشگری سلامت است.

    وی عنوان کرد: در زمینه موضوعات ورزشی دومین بار است جمهوری قیرقیزستان مسابقات ورزشی جهانی عشایر را برگزار می کند و در این مسابقات از شما دعوت می شود در این کشور حضور یابید و از نزدیک این مسابقات را مشاهده کنید.

    آکی بایف گفت: می توانیم برخی از پروازهای چارتر را بین مازندران و جمهوری قرقیزستان راه اندازی کنیم و دو فرودگاه در کشور قرقیزستان وجود دارد که یکی از آنها بین المللی است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها