عصر خودرو

افزایش ۲.۵ میلیارد دلاری صادرات پتروشیمی ایران

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به راه اندازی ۱۰ طرح جدید پتروشیمی در سال ۹۵، اعلام کرد: امسال ارزش صادرات پتروشیمی ایران ۲.۵ میلیارد دلاری افزایش می یابد.

افزایش ۲.۵ میلیارد دلاری صادرات پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمیدرضا رستمی در نشست خبری با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 60 میلیون تن در سال است، گفت: امسال با بهره‌برداری از 10 طرح جدید پتروشیمی، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 6 میلیون و 200 هزار تن افزایش می‌یابد.

    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه با بهره‌برداری از این واحدهای پتروشیمی، ارزش تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 4.8 میلیارد دلار افزایش می‌یابد، تصریح کرد: از سوی دیگر با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پتروشیمی در سال‌ آینده هم ظرفیت تولید پتروشیمی ایران حدود 9.6 میلیون تن دیگر افزایش می‌یابد.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه براساس اهداف تعیین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه با افزایش دو برابری به 130 میلیون تن در سال افزایش یابد، اظهار داشت: ایران با در اختیار داشتن بزرگترین ذخیره گاز جهان، از مهمترین پتانسیل توسعه صنعت پتروشیمی برخوردار است.

    رستمی در پاسخ به پرسشی در تشریح مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری پتروشیمی در سال 95، توضیح داد: امسال مجتمع پتروشیمی کاوه به عنوان بزرگترین طرح متانول جهان و با ظرفیت تولید دو میلیون تن در سال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم پتروشیمی کارون با ظرفیت تولید سالانه 116 هزار تن ایزوسیانات‌ها، بیان کرد: علاوه بر این امسال واحد 554 هزار تنی اتیلن گرایکول پتروشیمی مروارید، فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و 750 تن اوره و آمونیاک و فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید یک میلیون و 90 هزار تن، اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

    این مقام مسئول از بهره‌برداری واحد پلی استایلن پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت 50 هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر این، امسال مجتمع پتروشیمی مهاباد با ظرفیت تولید 330 هزار تن انواع پلی اتیلن‌ها، پتروشیمی مرودشت شیراز با ظرفیت تولید یک میلیون و 750 هزار تن اوره و آمونیاک، پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    وی در پاسخ به پرسشی با اشاره به افزایش 2.5 میلیارد دلاری ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران، خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی، ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پتروشیمی و پلیمر جهان تبدیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها