عصر خودرو

مدیرعامل آژانس تجارت ایتالیا خبر داد:

تامین سرمایه ۸۰۰ میلیون یورویی آژانس اعتبار صادرات ایتالیا برای متقاضیان حضور در ایران

عصر بازار- مدیرعامل آژانس تجارت ایتالیا (Italian Trade Agency) از تامین سرمایه ۸۰۰ میلیون یورویی آژانس اعتبار صادرات ایتالیا برای شرکت های کوچک و متوسط این کشور خبر داد که به فعالیت در ایران علاقه مندند.

تامین سرمایه ۸۰۰ میلیون یورویی آژانس اعتبار صادرات ایتالیا برای متقاضیان حضور در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «روبرتو لونگو» گفت: آژانس اعتبار صادرات ایتالیا (Italy’s export credit agency) با ایجاد 800 میلیون یورو تامین سرمایه برای شرکت های کوچک و متوسط این کشور که به فعالیت در ایران علاقه مندند، از معاملات تجاری دو کشور حمایت می کند.

    لونگو اضافه کرد: این اقدام ها بتدریج موجب کاهش نگرانی بانک ها و شرکت های اروپایی برای برقراری روابط تجاری با ایران می شود.
    مدیرعامل آژانس تجارت ایتالیا گفت: نمایندگان بسیاری از شرکت های مهم و بین المللی ایتالیا مانند «انی» و «ساچه» در ایران حضور یافتند و قراردادهای بسیار بزرگی نیز در زمینه های انرژی، فولاد، برق، راه و شهرسازی، بهداشت و پوشاک بین دو کشور به امضا رسید.
    وی اعطای چهار میلیارد یورو خط اعتباری و تضمین صادرات به ایران را از مهمترین دستاوردهای سفر هیات ایتالیایی به تهران عنوان کرد.
    لونگو گفت: این دستاوردها، پیشرفت بزرگی است که تامین مالی پروژه های بزرگ زیرساختی مانند راه آهن و بزرگراه را امکان پذیر می کند و می تواند ازسرگیری تجارت ایران با ایتالیا و حتی اروپا را سبب شود.
    لونگو تاکید کرد این توافق ها می تواند دستاورد مهمی برای ایران پس از اجرای برجام در ژانویه (دی ماه گذشته) باشد.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
    مدیرعامل آژانس تجارت ایتالیا تاکید کرد ایران با توافق های خود در دوران پسابرجام می تواند چرخ توسعه پروژه ها را به حرکت در آورد.
    به گزارش ایرنا، نخست وزیر ایتالیا به همراه یک هیات بزرگ تجاری سه شنبه گذشته به تهران سفر کرد.
    در نخستین روز سفر «متئو رنتزی» هفت سند همکاری در زمینه های مختلف، تفاهمنامه همکاری صنعتی بین وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا امضا شد.
    وی صبح چهارشنبه در نشست تجاری ایران و ایتالیا با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.
    در این نشست، 12 موافقتنامه همکاری در زمینه انرژی، فولاد، مخابرات، هوانوردی، فرودگاهی و پزشکی بین بخش خصوصی و دولتی دو کشور در محل اتاق ایران امضا شد.
    بیست و پنجم فروردین ماه «لیچا ماتیولی» معاون رئیس کمیته بین‌المللی کنفدراسیون صاحبان صنایع ایتالیا (کنفیندوستریا)، در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا پیش از تحریم های بین المللی هفت میلیارد و 200 میلیون یورو بود اما پس از تحریم ها به یک میلیارد و 700 میلیون یورو کاهش یافت که می خواهیم این حجم بار دیگر افزایش پیدا کند و حتی بیش از مقدار پیشین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها