عصر خودرو

ذرت دامی گران‌ترین خرید خارجی ایران

عصر بازار- با خرید ۱.۴ میلیارد دلار ذرت دامی توسط ایران این محصول به صدر جدول واردات کشور رسید.

ذرت دامی گران‌ترین خرید خارجی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بررسی آمار تجارت خارجی کشور در سال 1394 نشان می‌دهد که 10 محصول اول صادراتی به لحاظ قیمتی با ارزشی معادل 7.2 میلیارد دلار، 17.4 درصد از کل واردات کشور را تشکیل می‌دهند.

    از بین محصولات اول وارداتی کشور، ذرت دامی که در انتهای سال 1393 با مقدار واردات 6.3 میلیون تن به ارزش 1.8 میلیارد دلار در رده سوم محصولات وارداتی قرار داشت، در پایان سال گذشته با واردات 6.1 میلون تن 1.4 میلیارد دلار به صدر جدول واردات رسید.

    در ادامه نیز محصولاتی همچون سایر دانه‌ها بجز گندم دامی به ارزش 862.3 میلیون دلار، لوبیای سویا به جز دانه حتی به صورت خرد شده به ارزش 727.6 میلیون دلار، انواع برنج به ارزش 680 میلیون دلار، کنجاله و سایر آخالک‌های جامد به شکل حبه یا گلولهک که از استخراج روغن سویا به دست می‌آید به ارزش 672 میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با ساخت داخل 14 درصد تا کمتر از 30 درصد، با حجم موتور 2000 سی سی به ارزش 627 میلیون دلار، سایر ماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب گیری سوخت‌های معدنی و ... با ارزش 597.1 میلیون دلار، ماژول نمایشگر LED یا LCD به ارزش 587 میلیون دلار، سایرماشین آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب گیری سوخت‌های معدنی جامد و ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته گری ازما سه فقط گرم نورد شده به صورت طومار به ارزش 550 میلیون دلار و وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر 1500 سی سی تا 2000 سی سی به ارزش 525.2 میلیون دیگر محصولاتی هستند که در این جدول به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها