عصر خودرو

یک فعال بازار سرمایه:

سهامداران عجله نکنند/ بورس مثبت می‌شود

عصر بازار- در اواخر سال گذشته روند حرکتی بورس بسیار تند بود و سهامداران در طرف عرضه و تقاضا بسیار عجله کردند، به طوری که اگر آن جهش ها را تجربه نکرده بودیم الان بازار سرمایه مثبت بود به گفته یک فعال بازار سرمایه با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود که روند بورس در آینده و تا پایان امسال مثبت باشد.

سهامداران عجله نکنند/ بورس مثبت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید رضا مهرآور- مدیرعامل کارگزاری بانک سامان-  به ارزیابی وضعیت بورس در روزهای اخیر پرداخت و در مورد علت روند نزولی بورس گفت: نوسان در ذات بازار سرمایه بوده و نباید به صورت مرتب انتظار داشت که بازار مثبت باشد.

    وی افزود: صنعت خودرو به عنوان صنعت پیشرو بازار سرمایه در اواخر سال گذشته جهش‌های بزرگی تجربه کرد و به گزینه اول سرمایه گذاری تبدیل شده بود که اکنون این صنعت روند صعودی خود را اصلاح می کند و اکنون زمان آن است که این روند اصلاح شود.

    این کارگزار بورس تهران تصریح کرد: در اواخر سال گذشته جهش بورس بسیار تند بود و سهامداران در طرف عرضه و تقاضا بسیار عجله کردند به طوری که دو نهاد حقوقی عرضه های بسیار زیادی روی سهام شرکتهای خودرویی داشتند این در حالی است که بهتر بود حقوقی ها با صبر و آرامش بیشتری به معامله می پرداختند؛ البته آنها هم الزامات زیادی برای این کار داشتند.

    مهرآور گفت: بنابراین اگر جهش های تند سال گذشته را تجربه نکرده بودیم، الان بازار سرمایه مثبت بود زیرا بسیاری از خبرها در آن زمان پیش خور شد، اما با این حال برآیند بورس مجموعا مثبت بوده و نباید سهامداران در فروش عجله کنند و بدانند که نوسان در ذات بازار است.

    وی تاکید کرد: به طور قطع به یقین به دلیل شرایطی که در بازار سرمایه حاکم است و رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی و اخبار مثبتی که در این خصوص منتشر می شود، پیش بینی می شود که روند بورس در آینده مثبت باشد.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان به عوامل تاثیرگذار در آغاز مجدد رشد بورس اشاره کرد و گفت: نتیجه بخش شدن قراردادهای خارجی و عملی شدن جذب و ورود سرمایه گذاران خارجی می تواند به روند مثبت بورس کمک کند البته در این میان موفق بودن مهار تورم، وصول مطالبات معوق بانکها و برطرف شدن کمبود نقدینگی از سیاست هایی است که در روند بورس تاثیر گذار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو