عصر خودرو

وقتی مردهای پولدار ۱۵سال بیشتر از فقرا عمر می کنند

نابرابری طول عمر میان ثروتمندان و فقرا در آمریکا

عصر بازار- پولدارترین مردهای آمریکایی ۱۵ سال بیشتر از فقیران عمر می کنند.

نابرابری طول عمر میان ثروتمندان و فقرا در آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، تحقیقات جدید نشان داده است ثروتمندان آمریکا بیشتر از فقیران این کشور عمر می کنند.

    بر اساس این گزارش، مردانی که در قشر یک درصد ثروتمند جامعه هستند، پیش بینی می شود که تا 87.3 سال عمر کنند که طول عمری 15 سال بیشتر از افراد یک درصد فقیر جامعه است.

    مردان ثروتمند در همه کشورها بیش از بقیه افراد جامعه عمر می کنند؛ در حالی که مردان فقیر در کشورهایی مانند سودان و پاکستان عمر کمتری دارند.

    در حالی که زنان پولدار تا 89 سال زندگی می کنند که یک دهه بیشتر از فقرا است.

    در میان فقیران، زنان 6 سال بیشتر از مردانشان عمر می کنند، ولی در ثروتمندان طول عمر زنان 1.5 سال بیشتر از مردان است.

    این تحقیق تاکید بر این دارد تنها پول دادن به افراد موجب سلامتی آن ها نمی شود، بلکه در نحوه خورد و خوراک و آموزش آنها فرق می کند که یک درصد افراد پولدار جامعه بیش از یک درصد فقیر جامعه عمر می کنند.

    فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا در چند سال اخیر تشدید یافته است. افرادی که در 5 درصد بالا قرار دارند، از سال 2001 تا 2014 سه سال به میانگین طول عمرشان اضافه شده است؛ در حالی که در 5 درصد افراد فقیر طول عمری افزایش نیافته است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها