عصر خودرو

بدهی‌دولت‌به‌پیمانکاران‌حتماتسویه‌می‌شود؛

تازه‌ترین خبرها از طرح تحول بانکی و بازار سرمایه

عصر بازار: معاون اول رئیس جمهور گفت: اصلاح نظام بانکی و تسویه بدهی‌ دولت به پیمانکاران مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور است که حتما انجام خواهد شد.

تازه‌ترین خبرها از طرح تحول بانکی و بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه، با تاکید بر اینکه تسویه بدهی پیمانکاران از تعهدات قطعی دولت است، گفت: اصلاح نظام بانکی و تسویه بدهی ها، مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور است که حتما انجام خواهد شد.

    معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه، بر اهمیت این موضوع تاکید کرد و افزود: تدوین این برنامه و نیز تسویه بدهی دولت به پیمانکاران از تعهدات قطعی دولت است که باید برای انجام آن راهکار‌های اجرایی تدوین کنیم.

    جهانگیری با یادآوری اینکه پس از دستور دکتر روحانی، موضوع اصلاح نظام بانکی به یک انتظار عمومی تبدیل شده است، بیان داشت: داشتن جهت گیری روشن و برخورداری از اشتراک نظر برای تحقق اهداف، از دستگاه های ستادی اقتصادی دولت باید دنبال شود و نظرات کارشناسی به دقت مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه ها تا جلسه آتی، جمع بندی نهایی خود را ارائه کنند تا بتوان یک برنامه زمان‌بندی برای اجرا تدوین کرد.

    اصلاح نظام بانکی نیازمند انسجام همگانی در دولت

    در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان اینکه برای اصلاح نظام بانکی و تسویه بدهی های دولت نیازمند عزمی جدی و انسجامی همگانی در دولت هستیم، گفت: اجرای این کار نیازمند انضباط و تدوین یک برنامه میان مدت است تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

    حجم بدهی‌های دولت بسیار گسترده است

    وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این نشست با اشاره به اینکه حجم بدهی های دولت بسیار گسترده است، تسویه این بدهی ها را گامی موثر در جهت تقویت بخش خصوصی و خروج از رکود دانست و افزود: لازم است برای این کار یک اولویت بندی انجام شود تا شاهد آثار مثبت این اقدام بر اقتصاد کشور باشیم.

    همچنین در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، گزارشی از جلسات تخصصی و کارشناسی مرتبط با برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار اولیه سرمایه ارائه شد.

    پس از تشریح و تبیین دلایل استفاده از اوراق بدهی برای تسویه بدهی دولت، راهکارهای پیشنهادی برای تسویه بدهی دولت به پیمانکاران و بانک‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تا جلسه آتی دستگاه های اقتصادی ستادی دولت جمع بندی پیشنهادات را ارائه دهند.

    برچسب ها