عصر خودرو

هفته گذشته رقم خورد؛

سکه و زعفران در جایگاه اول و دوم بازار گواهی سپرده کالایی

عصر بازار- در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۳ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۲۷۵ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۹۸۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد که رشد ۱۱ درصدی حجم و ۳۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل تر به ثبت رسید؛ در معاملات هفته گذشته، سکه طلا و زعفران نگین به ترتیب در جایگاه اول و دوم بازار قرار گرفتند.

سکه و زعفران در جایگاه اول و دوم بازار گواهی سپرده کالایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ طی معاملات هفته گذشته سکه طلا با 782 هزار و 700 گواهی سپرده به ارزش 904 میلیارد و 317 میلیون ریال به لحاظ حجم و ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد.

    زعفران نگین با 467 هزار و 81 گواهی سپرده به ارزش 73 میلیارد و 149 میلیون ریال جایگاه دوم حجم و ارزش معاملات را کسب کرد.

    معامله گران 21 هزار و 355 گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش 2 میلیارد و 727 میلیون ریالی را برای این دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال، رتبه سوم حجم و ارزش معاملات هفتگی را کسب کند.

    در هفته مورد بررسی 3 هزار و 226 گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 279 میلیون ریال برای آن ثبت شد.

    448 گواهی سپرده پسته فندقی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر 828 میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

    دادوستد 403 گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار مالی بورس کالای ایران ثبت شده که به ارزشی حدود 413 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها