عصر خودرو

مروری بر تازه های تارا

ستاره ایران خودرو؛ نماد کیفیت و ایمنی در صنعت خودرو کشور

عصر بازار- تارا تنها جدیدترین محصول تارا و سدانی جدید در بازار ایران نیست بلکه آغازگر راهی جدید است که مسیر محصولات جدید صنعت خودرو ایران را متحول می کند.

ستاره ایران خودرو؛ نماد کیفیت و ایمنی در صنعت خودرو کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، تازه های تارا در تمامی بخش ها، این محصول را به گزینه ای فراتر از تولیدات پیشین صنعت خودرو تبدیل می کند که در صدر آن سامانه های ESC، TCS و HSA به عنوان تکنولوژی های ایمنی کنترل هدایت پذیری خودرو قرار دارند. تراا با بهره گیر یاز این تکنولوژی ها به عنوان خودرویی هوشمند از هر گونه انحراف خودرو جلوگیری می کند و این عملکرد می تواند حجم بالایی از حوادث رانندگی را کاهش دهد. تکنولوژی HSA یا کنترل حرکت در سربالایی نیز تکنولوژی تازه دیگری در تارا است که موجب توقف و شروع مجدد حرکت با اطمینان خاطر در سربالایی ها می شود و در نهایت هر 3 تکنولوژی جدید تارا برای اولین بار در صنعت خودرو روی یک محصول ایرانی نصب شده اند و این محصول را به صف رقابت با خودروهای مونتاژی و وارداتی موجود در بازار رسانده است.

    نقاط قوت ایران خودرو در ایمن سازی تارا و تحول این محصول نسبت به دیگر محصولات ادامه دارد و این محصول موفق به کسب استاندارد ایمنی عابرین پیاده از موسسات معتبر اروپایی شده است. ایران خودرو برای اخذ این استاندارد اقدام به استفاده از متریال و طراحی مهندسی شده در دماغه خودرو تارا بخصوص در بخش جلو درب موتور و سپر کرده است که در نتیجه آن کمترین لطمه به عابر پیاده در تصادف با این خودرو وارد شود.
    قرارگیری این قابلیت ها در هر دو نسخه اتوماتیک و دستی تارا نشان دهنده توجه ایران خودرو به استانداردسازی این تکنولوژی ها دارد.
    در بحث کیفیت، تارا برای نخستین بار در ارزیابی های شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران با 4 ستاره وارد جدول بررسی کیفی خودروها شد که نشان دهنده توجه ویژه ایران خودرو به کیفی سازی این محصول است و در گام های بعد این محصول با این روند کیفی سازی می تواند با کسب 5 ستاره در زمره با کیفیت ترین خودروهای ایرانی قرار بگیرد . این موضوع در حال حاصل شده است که در زمان حضور خودروهای مونتاژی روی خطوط تولید در کنار محصولات ایرانی، محصولات بومی به سختی در سطح میانی جدول بررسی کیفی قرار می گرفتند اما در نظام کیفی جدید گروه صنعتی ایران خودرو، محصولاتی نظیر دنا پلاس توربو اتوماتیک با 5 ستاره کیفی و تارا با 4 ستاره کیفی، نشان دهنده تحول تفکر در این حوزه و توجه ویژه به کیفیت است.
    تارا اتوماتیک، خودرو تازه ای است که بازار انتظارش را می کشد و قرار است تازه‌های دیگری را برای بازار خودرو ایران به ارمغان بیاورد. به گفته علی رحیمی؛  معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو موضوعات مربوط به کالیبراسیون موتور با گیربکس شش سرعته نیز نهایی شده و آزمون‌های صحه‌گذاری، مصرف سوخت و آلایندگی را طی می‌کند تا به زودی با تکمیل تمامی فرآیندهای کیفی، خودرو به مشتریان تحویل داده شود. این گیربکس 6 سرعته پیشتر آزمایشش را روی دنا پلاس توربو اتوماتیک پس داده و برای تطبیق با پیشرانه TU5P تارا باید مراحل مهندسی را پشت سر بگذارد.تارا اتوماتیک همچنین قرار است به تکنولوژی های جدیدی نظیر دوربین دید عقب، رینگ 16 اینچی آلومینیومی و آپشن قابل توجهی نظیر 4کیسه هوا در کنار ورود و استارت بدون کلید، آینه های تاشوی برقی، صندلی های جلو برقی، سانروف و روکش چرم و پارچه صندلی ها مجهز شود.
    یکی از مهمترین آپشن هایی که به صورت استاندارد در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا وجود دارد، کروز کنترل و محدودکننده سرعت است که در ترکیب با آپشن های ایمنی، تکنولوژی های ایمنی ساخت بدنه و دیگر موارد تارا را به خودرویی ایمن با سطح بالایی از تکنولوژی بدل می کند و به نوعی می توان آن را مقدمه ای بر سبکی جدید از خودروهای بومی صنعت خودرو ایران دانست.
    عملکرد سیستم مولتی مدیای تارا اعم از کیفیت و کاربری های آن نیز فراتر از تولیدات پیشین ایران خودرو است به گونه ای که این نمایشگر علاوه بر قدرت لمسی و کیفیت بالا، امکان میرور لینک تلفن همراه را فراهم می کند و تنها با اتصال تلفن همراه با کابل، برنامه های مختلف نظیر مسیریاب در این نمایشگر نشان داده می شود و علاوه بر آن برخی تنظیمات فنی خودرو نیز از روی این نمایشگر قابل اجرا است.

    برچسب ها