عصر خودرو

جایگاه فضای مجازی در افت و خیزهای بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نقش فضای مجازی در سیگنال فروشی با آمدن شرکت‌های سرمایه گذاری نوع دوم محدود می‌شود.

جایگاه فضای مجازی در افت و خیزهای بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازباشگاه خبرنگاران ، مجید روزبهانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اثر فضای مجازی بر بورس گفت: در زمان فعلی فضای مجازی با زندگی مردم آمیخته شده و حال اگر از این فضای مجازی در پیشبرد اهداف مثبتی که سازمان بورس در نظر دارد، استفاده شود اثر مثبتی بر بورس می‌گذارد.

    او ادامه داد: گاهی بعضی از افراد از این فضای مجازی در راستای سیگنال فروشی استفاده می‌کنند که معمولا بیشتر این کانال‌ها اعتبار علمی ندارند و اثر نامناسبی بر بورس می‌گذارند، اما به تازگی سازمان، بخشنامه‌ای در خصوص واگذاری شرکت‌های سرمایه گذاری کوچک (نوع دوم) زده، تا فضای سیگنال فروشی حاکم جمع شود.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بسیاری از کانال‌های سیگنال فروشی علم کافی در این حوزه را ندارند، داشتن حداقل مدرک برای زدن یک کانال لازم است و باید با استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی انجام دهیم که مردم به سمت کانال‌هایی که دارای مدارک بورسی از نوع تحلیل گری و مدیریت سبد هستند حرکت کنند، تا میزان سوء استفاده به حداقل برسد.

    برچسب ها