عصر خودرو

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم یک ماه اخیر یعنی ۱۸۰۰ دلار و ۱۲ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۷۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا سبب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده است قیمت طلا امروز علیرغم کاهش نسبی در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی بیش از 5 ماه گذشته قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش، قیمت طلا که دیروز به بالاترین رقم یک ماه اخیر یعنی 1800 دلار و 12 سنت رسیده بود، امروز با 0.04 درصد کاهش به 1795 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.11 درصد کاهش به 1796 دلار رسید.

    شاخص ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا دیروز تضعیف شد و از بالاترین رقم های چند ماه گذشته فاصله گرفت.

    به رغم گمانه زنی ها در این باره که بازار کار آمریکا به اندازه کافی بهبود یافته که فدرال رزرو بتواند خرید ماهانه اوراق قرضه خود را از ماه آینده کاهش دهد، سیاست گذاران همچنان در مورد نرخ تورم و اینکه چه اقدامی باید در خصوص آن انجام گیرد با هم اختلاف نظر دارند.

    صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه از سیاست گذاران در کشورهای جهان خواست تا از نزدیک تحولات مربوط به تغییرات قیمت ها را رصد کنند اما توجه داشته باشند که فشارهای تورمی گذرا هستند و با عادی شدن وضعیت اقتصادی از بین خواهند رفت.

    تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی حقوق بیکاری در هفته گذشته برای اولین بار طی 19 ماه اخیر به زیر 300 هزار مورد رسید.

    وزارت کار امریکا گفته شاخص قیمت مصرف کننده برای تقاضای نهایی طی ماه سپتامبر رشد نیم درصدی داشته که کمترین رشد در طی 9 ماه گذشته بوده است.

    در سایر بازارها قیمت فلز نقره امروز با 0.4 درصد کاهش به 23 دلار و 45 سنت رسید اما در مسیر بزرگترین افزایش هفتگی طی 7 هفته گذشته قرار گرفت.

    برچسب ها