عصر خودرو

نماینده مجلس:

بورس پسته در کرمان راه اندازی شود

عصر بازار- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از روش ها برای تامین مالی بنگاه های اقتصادی، بورس پسته است که جنس اینگونه بورس از نوع تامین مالی است.

بورس پسته در کرمان راه اندازی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی افزود: راه اندازی بورس پسته در استان کرمان عقب مانده است و یک و نیم سال در این زمینه پیگیری شده تا این کار در استان کرمان نهایی شود.
    وی با اشاره به حجم مالیات استان کرمان گفت: این امر باری را بر دوش مردم و کسبه و فعالان اقتصادی می گذارد و باید در این زمینه پیگیری های لازم صورت گیرد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تصریح کرد: بزرگترین مشکل در اقتصاد کشور و استان کرمان، تامین مالی بنگاه های اقتصادی است.
    وی گفت: 80 درصد بنگاه های اقتصادی استان کرمان به دلیل کسری نقدینگی و مسائل مالی دچار مشکل هستند و این مشکل آنها به سایر حوزه ها نیز تسری یافته است.
    پورابراهیمی اظهار کرد: ستاد سرمایه گذاری استان های کشور از نظر امکانات خود امکانات قابل توجهی دارند و استان کرمان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری نیاز به کمک دارد.
    وی گفت: متاسفانه تاکنون از اعتبارات ماده 180 حتی یک ریال به استان کرمان اختصاص نیافته است و باید در این حوزه پیگیری جدی انجام شود.
    نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز به کاهش روند اجرای فرایندهای گمرکی اشاره و بیان کرد: در حوزه واگذاری بنگاه ها نیز کار خوبی صورت گرفته است.
    شهباز حسن پور افزود: برای بازار سرمایه و روش های جدید تامین مالی در استان ها توجه لازم صورت نگرفته زیرا 65 تا 70 درصد منابع در تهران است.
    وی بر تفویض اختیارات به استان کرمان تاکید کرد و گفت: بورس پسته و خشکبار و محصولات کشاورزی در استان کرمان ضروری است.
    وی ادامه داد: پسته کاران این استان سالانه 15 هزار میلیارد ریال ارز آوری دارند و این امر باید همواره مد نظر باشد.
    حسن پور گفت: فرهنگ بیمه در استان کرمان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نرخ بهره بانکی به گونه ای است که در روند سرمایه گذاری اخلال ایجاد می کند.
    حسین آذین ادامه داد: فعالیت بانک ها در بسیاری از موضوعات سود محور است و تولید محور نیست.
    وی بیان کرد: مسائل موسسه اعتباری ثامن الحجج برطرف نشده است و به دستگاه قضایی واگذار شده و باید برای رفع آن توجه ویژه شود.
    وی بر رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز تاکید کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو