عصر خودرو

بدهی بین‌المللی چندین برابر تولید ناخالص جهان شد

عصر بازار- موسسه رتبه بندی S&P گلوبال اعلام کرد: شیوع کرونا باعث شد تا بدهی عمومی کشورهای جهان به ۲.۶ برابر تولید ناخالص داخلی جهان برسد.

بدهی بین‌المللی چندین برابر تولید ناخالص جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، موسسه رتبه بندی S&P گلوبال اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن باعث شده تا مجموع بدهی عمومی کشورهای جهان به 260 درصد تولید ناخالص داخلی جهان افزایش یابد.

    آمارهای موسسه مالی بین الملل نشان می دهد که مجموع بدهی کشورهای جهان در سه ماهه دوم امسال به 300 هزار میلیارد دلار رسیده است. این بدهی شامل بدهی دولت ها، شرکت ها، بانک ها و خانوارها است که نسبت به سه ماهه نخست امسال 4.8 تریلیون دلار افزایش داشته و نسبت به دوران پیش از کرونا 36 تریلیون دلار رشد کرده است.

    به گزارش بلومبرگ، ورگا چاپلین، کارشناس ارشد و مدیر اجرایی موسسه S&P گلوبال، می گوید این افزایش بدهی در جهان برای عبور از بحران کرونا نیاز بوده است. S&P گلوبال می گوید البته بانک های مرکزی کشورهای جهان می توانند با پایین نگهداشتن نرخ بهره این روند افزایش سرسام آور بدهی در جهان را کنترل کنند.

    این کارشناس اقتصادی البته می گوید جهان در ماه‌های پیش رو شاهد نکول و به تعویق افتادن بازپرداخت بسیاری از بدهی ها خواهد بود.

    برچسب ها