عصر خودرو

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه:

سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به فروش رفت

عصر بازار- سال ۹۴ تامین مالی که از طریق فروش اوراق بدهی انجام شد رقمی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان مربوط به اوراق خزانه اسلامی و ۳ هزار میلیارد تومان آن مربوط اوراق مربوط به سایرشرکت‌ها بود.

سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به فروش رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمدیوسف امین داور در پاسخ به این پرسش که چرا تامین منابع مالی پروژه‌های بزرگ در کشورهای دیگر از سوی بازار سرمایه و تامین مالی پروژه های کوچک و متوسط از طریق بانک‌ها صورت می گیرد؟ اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع در ایران نیز آغاز شده است و نقش بازار سرمایه پررنگ تر از گذشته شده است.

    مدیرسرمایه گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه با اشاره به انتشار اوراق بدهی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال 94 تامین مالی که از طریق فروش اوراق بدهی انجام شد رقمی به ارزش 8 هزار میلیارد تومان بود که از این میزان 5 هزار میلیارد تومان مربوط به اوراق خزانه اسلامی و 3 هزار میلیارد تومان آن مربوط اوراق مربوط به سایر شرکت‌ها بود.

    وی گفت: این چرخ راه افتاده و حرکت آن هر روز تندتر نیز خواهد شد، البته در بازار سرمایه بحث پروژه‌های کوچک و بزرگ مطرح نیست بلکه موضوع سرمایه‌های کوتاه مدت و یا بلندمدت مطرح است.

    امین داور با بیان اینکه اوراق بدهی از زمان انتشار تاکنون رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: گسترش بازار بدهی تامین مالی دولت را قاعده مند می‌کند و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها