عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

سهام عدالت سال ۹۶ آزاد می‌شود

عصر بازار: رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که سهام عدالت از سال ۸۵ به مدت ۱۰ سال به مشمولین داده شده است، گفت: با اتمام این مهلت پیش بینی ما این است که درنیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می شود.

سهام عدالت سال ۹۶ آزاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: از سال 85 سهام 61 شرکت دولتی به 47 میلیون نفر به عنوان سهام عدالت واگذار شد.
    وی گفت: از همان سال مقرر شد یک میلیون تومان به ازای سهم واگذاری از محل سود تأدیه شود.
    پوری حسینی افزود: تا پایان امسال این مهلت 10 ساله به پایان می رسد و اطلاعات سود سهام عدالت در نیمه اول سال آینده برای سازمان خصوصی سازی مشخص خواهد شد.
    وی گفت: به طور میانگین تا امروز حدود 32 درصد از بدهی یک میلیون تومانی مشمولین سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود 50 درصد افزایش یابد.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی  افزود: اگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد و شرکت ها بسیار سودده شوند، امیدواریم این رقم به 55 تا 60 درصد هم برسد.
    پوری حسینی گفت: در قانون برای 2 دهک کم درآمد جمعیت کشور 50 درصد تخفیف قائل شده اند بنابر این با احتساب حدود 50 درصد سود سهام عدالت تا سال آینده صد در صد سهام این 2 دهک آزاد می شود.
    وی افزود: بقیه مشمولان 6 ماه فرصت دارند تا پول بدهی خود را واریز کنند تا بتوانند سهام خود را در اختیار بگیرند.
    پوری حسینی گفت: چون سهام به قیمت 9 سال قبل در اختیار مشمولان قرار گرفته شده الان شاید 2 یا 3 برابر افزایش قیمت پیدا کرده باشد بنابر این پول بدهی واریزی نیز به قیمت سهام 9 سال قبل خواهد بود.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی  افزود: سازمان خصوصی سازی امیدوار است بتواند در شهریور سال آینده به همه 47 میلیون سهامدار سهام عدالت صورت حساب مالی ارائه دهد و با احتساب 6 ماه فرصت تسویه بدهی مشمولان عملاً واگذاری سهام عدالت به سال 96 موکول می شود.
    سهام عدالت به هیچ عنوان خرید و فروش نشود
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به شدت توصیه و نهی می کنیم که هیچ کس سهام عدالت را خرید و فروش نکند چون برگه هایی که در دست مردم است سهم نیست و فقط یک ورقه ثبت نام است و ارزش دیگری ندارد.
    پوری حسینی افزود: اگر این برگه آتش بگیرد و یا گم بشود و یا به فروش برسد هیچ مهم نیست چون مشخصات مشمولین سهام عدالت در فایل سازمان خصوصی سازی وجود دارد و ما نیازی به برگه های ثبت نام نداریم.
    وی گفت: مخاطب ما تا مرحله واگذاری سهام عدالت فقط شخص ثبت نام شونده است و اگر مشمولین به هر دلیل و با هر ترفندی امضا دهند که ما حق و حقوق خود را به کس دیگری واگذاری کرده ایم برای ما بی اعتبار است.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: ما سهام عدالت را تنها به شخص ثبت نام شونده در فایل سازمان خصوصی سازی، می دهیم و اگر شخصی برای خود تعهد ایجاد کند بعداً باید با دست خود سهام را به شخص خریدار منتقل کند و ما هیچ سهمی را از هیچ مشمولی به هیچ کس دیگر منتقل نخواهیم کرد و فقط به خود ثبت نام شونده در سازمان خصوصی سازی سهم واگذار می شود.
    پوری حسینی گفت: به مردم عزیز توصیه می کنیم در قبال برگه های ثبت نام سهام عدالت نه کسی پولی بدهد و نه بگیرد زیرا متضرر خواهد شد.

    برچسب ها