عصر خودرو

آغاز همکاری‌های مشترک ایران و ایتالیا در بخش پوشاک

عصر بازار- جزئیات تفاهم‌نامه ایران و ایتالیا در زمینه پوشاک در نشست مشترک بین رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا (SMI) و رئیس اتحادیه پوشاک تهران تشریح شد.

آغاز همکاری‌های مشترک ایران و ایتالیا در بخش پوشاک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، روز گذشته نمایندگانی از بخش خصوصی ایتالیا و نمایندگانی از بخش دولتی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان موافقت‌نامه‌های همکاری در بخش‌های مختلف انرژی، فرودگاهی، مخابرات، هوانوردی و از جمله منسوجات به امضا رساندند.

    در این راستا در نشست مشترکی که بین رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا (SMI) و رئیس اتحادیه پوشاک تهران پیرامون جزئیات تفاهم نامه ایران و ایتالیا در زمینه پوشاک برگزار شد، در رابطه با مفاد تفاهم‌نامه توضیحاتی ارائه شد.

    کولودیو مرنزی، رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا با بیان اینکه تمامی همکاری‌های دو جانبه بین ایران و ایتالیا در بخش پوشاک باید برد - برد باشد، اظهار کرد: شرکت‌های ایتالیایی علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند و از طرفی ایران نیز می‌تواند از فناوری‌ها و تکنولوژی کشور ما در زمینه پوشاک استفاده کند و این موضوع اشتغال‌زایی و ارزش‌ افزوده بالایی برای دو کشور خواهد داشت.

    وی در عین حال بیان کرد: ایتالیا حدود 13 میلیون یورو از بازار پوشاک ایران را در اختیار دارد که این رقم قابلیت افزایش دارد و با همکاری‌های مشترک بین دو کشور می‌توان به دستاوردهای بسیار مناسبی در این زمینه دست یافت.

    وی در عین حال بیان کرد: سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور مربوط به کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب است و عرضه کالاهای نهایی به بازار ایران شامل کالای با کیفیت بسیار بالا و طبیعتا قیمت‌های بالایی خواهد بود.

    رئیس فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید و از جمله حقوق کارگر در کشور ایتالیا بالاست ما بر تولید کالاهای بسیار لوکس متمرکز شده‌ایم اما در کشور ایران می‌توان کالاهای با کیفیت اما با قیمت مناسب‌تری تولید کرد.

    وی تأکید کرد: در تفاهم‌نامه امضا شده سرمایه‌گذاری مشترک و از طرفی عرضه کالاهای نهایی به بازار ایران مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های ایتالیایی می‌توانند در ایران سرمایه گذاری کرده و تولید مشترک به بازار عرضه کنند و برخی کمپانی‌های ایتالیایی نیز محصولات نهایی خود را به بازار ایران عرضه خواهند کرد.

    همچنین ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در رابطه با جزئیات تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته در اتاق بازرگانی ایران به امضا رسید اظهار کرد: همکاری جهت پشتیبانی و حمایت از حضور دو طرف در دو کشور در قالب قوانین هر دو کشور و معرفی متقابل فدراسیون مد و منسوجات ایتالیا و اتحادیه پوشاک ایران به عنوان همکار در زمینه تجارت پس از دریافت رضایت کتبی از جمله محورهای این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه مخاطب کالاهای برند ایتالیا طبقه‌ای خاص است، تأکید کرد: حضور ایتالیا برای تولیدات داخل محدودیتی ایجاد نمی‌کند و اشتغال‌زایی فراوانی را به همراه داشته و می‌توانیم با همکاری مشترک از دانش و تکنولوژی‌های کشور ایتالیا در این صنعت استفاده کنیم.

    شیرازی همکاری فعالانه به منظور تهیه اطلاعات مربوطه جهت ارتقای همکاری‌های دو جانبه صنعتی و تجاری، پشتیبانی و حمایت از روابط بین اعضای دو طرف در راستای تشویق به برقراری ارتباط، تبادل تجربه و دانش به منظور خلق و گسترش بومی‌سازی در صنایع مد و پوشاک میان دو کشور و همکاری برای شناسایی شرکای ایرانی و ایتالیایی به منظور تقویت صادرات و واردات را از جمله محورهای این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

    وی تأکید کرد: این یادداشت تفاهم جهت افزایش همکاری‌های بازرگانی و صنعتی در صنعت مد و پوشاک ایران و ایتالیا براساس منافع مشترک تنظیم شده است و طرفین متعهد می‌شویم که مفاد آن را اجرا کنیم.

    رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در عین حال بیان کرد: در صنف خودمان احتیاج به دانش روز داریم و به صنعت پوشاک نوید می‌دهیم که می‌توانیم اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد کرده و در بخش داخلی، پوشاک را با کیفیت بالا و از طرفی قیمت مناسب ارائه دهیم.

    شیرازی با بیان اینکه کارگر در ایتالیا گران بوده و مالیات بر درآمد آن‌ها و دیگر هزینه‌ها چندین برابر ایران است، گفت:‌ با همکاری مشترک بین ایران و ایتالیا مردم ایران در بازار حق انتخاب دارند که کدام کالا را انتخاب کنند. زمانی که پوشاکی با همکاری مشترک ایران و ایتالیا به بازار ارائه می‌شود با کیفیت بالا بوده و قیمت مناسب است ولی پوشاکی که به صورت مستقیم از طریق کمپانی‌های بزرگ وارد می‌شود طبیعتا لوکس بوده و مشتریان خاص خود را دارد.

    وی گفت: ما از مدتی قبل شروع به شناسایی تولیدی‌ها و کارخانجاتی که می‌توانند با ایتالیایی‌ها همکاری ‌کنند، کردیم و آموزش‌های لازم در این زمینه داده خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها