عصر خودرو

بانک جهانی پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی آسیا کاهش داد

عصر بازار- بانک جهانی با انتشار گزارشی، پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه در منطقه شرق آسیا به دلیل تاثیر ناشی از شیوع کرونای دلتا کاهش داد.

بانک جهانی پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی آسیا کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی روز سه شنبه پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه در منطقه شرق آسیا به دلیل تاثیر ناشی از شیوع کرونای دلتا کاهش داد و از دولت‌ها خواست تا به کسب و کارهای کم درآمد و کوچک کمک کنند تا از آسیب‌های طولانی مدت جلوگیری شود.

    این بانک مستقر در واشنگتن در گزارشی پیش بینی کرد که بدون در نظر گرفتن رشد اقتصادی غیرمنتظره چین، کشورهای در حال توسعه شرق آسیا امسال 2.5 درصد رشد خواهند کرد، در حالی که این میزان در ماه آوریل 4.4 درصد پیش بینی شده بود. بر اساس این گزارش، چین، بزرگترین اقتصاد این منطقه احتمالاً 8.5 درصد رشد خواهد کرد.

    این بانک همچنین اعلام کرد پس از آنکه چین، ویتنام و دیگر دولت‌ها در سال گذشته شیوع ویروس کرونا را مهار کردند، این منطقه «دچار معکوس شدن روند ثروت» می‌شود.

    در بیانیه بانک جهانی آمده است که فعالیت‌های تجاری در ویتنام، تایلند، فیلیپین و سایر اقتصادها در حال بهبود است اما اکنون «نشانه‌هایی از کند شدن وجود دارد».

    بانک جهانی گفت: این منطقه به دلیل نوع دلتای کووید-19 به شدت آسیب دیده است در حالی که بسیاری از اقتصادهای پیشرفته در مسیر بهبود اقتصادی هستند. بیماری کووید-19 رشد اقتصادی را کاهش و نابرابری را افزایش می‌دهد مگر اینکه جای زخم‌ها برطرف شوند و فرصت‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

    این بانک در ادامه تأکید کرد که به دلیل غیرقابل اتکا بودن واردات و تقاضای زیاد، این منطقه باید تولید واکسن خود را افزایش دهد. در این بیانیه آمده است که دولت‌ها همچنین باید از آزمایش، ردیابی و جداسازی برای مهار شیوع دلتا و تقویت سیستم‌های بهداشتی خود استفاده کنند.

    به گفته این بانک، برای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی بلند مدت، دولت‌ها باید از شرکت‌های مولد حمایت کرده و رقبای جدید را تشویق کنند، توسعه فناوری را ارتقا دهند و موانع تجاری را کاهش دهند.

    بانک جهانی همچنین تأکید کرد که کشورها باید با افزایش دسترسی افراد فقیر به کمک‌های دولتی، «حمایت اجتماعی» را بهبود بخشند.

    برچسب ها