عصر خودرو

فشار آمریکا به چین برای کاهش واردات نفت از ایران

عصر بازار- آمریکا از خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی با خبر است و از این کشور خواسته واردات نفت از ایران را متوقف کند تا فشار بر اقتصاد ایران افزایش یابد.

فشار آمریکا به چین برای کاهش واردات نفت از ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، آمریکا از چین درخواست کرده خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

    تصور می‌شود خرید نفت ایران توسط شرکت‌های چینی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به اقتصاد این کشور کمک کرده است. هدف از این تحریم‌ها قطع فروش نفت ایران برای تحت فشار قرار دادن این کشور است.

    طبق گفته یکی از مقامات ارشد آمریکا که خواسته نامش به خاطر حساسیت موضوع فاش نشود، آمریکا از خرید نفت ایران توسط شرکت های چینی با خبر است.

    وی گفت:«ما از قدرت تحریمی خود برای پاسخ به دور زدن تحریم‌های ایران استفاده کرده‌ایم و این کار را با چین هم انجام خواهیم داد».

    «به علاوه، ما این موضوع را به صورت دیپلماتیک با چین مطرح کرده‌ایم و فکر می‌کنیم این روش برای کاهش نگرانی‌های ما موثرتر باشد».

    یکی از مقامات اروپا هم گفت وندی شرمن، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در دیدار از چین در مورد این مسئله با مقامات این کشور گفتگو کرده است.

    این مقام اروپایی اظهار داشت چین از ایران در برابر تحریم‌ها حفاظت کرده و یکی از مسائل مورد توجه غرب این است که این کشور چقدر نفت از ایران خریداری می‌کند.

    شرکت کپلر تخمین می‌زند چین از ابتدای سال جاری تا حالا به طور متوسط 553 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده باشد.

    طبق گفته یکی از مقامات فرانسه، انتظار می‌رود چین رویکرد قاطع‌تری در پیش بگیرد تا فشار بر ایران افزایش پیدا کند.

    وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده به زودی به مذاکرات هسته‌ای باز می‌گردد ولی هیچ تاریخ مشخصی را ذکر نکرده است.

    هنوز مشخص نیست چین تا چه اندازه به درخواست دیپلماتیک آمریکا در مورد ایران جواب مثبت دهد.

    روابط بین چین و آمریکا در سال جاری میلادی بر سر مسائل مختلف از حقوق بشر گرفته تا مشخص شدن منشاء ویروس کرونا بسیار تیره و تار شده است.

    سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیست و چهارم سپتامبر آمریکا را در مسئله برجام مقصر اعلام کرد و اظهار داشت آمریکا باید در سیاست حداکثر فشار بر ایران تجدید نظر کرده و تحریم‌های غیرقانونی علیه این کشور را لغو کند و راه مذاکره را در پیش بگیرد تا در آینده نزدیک پیامدهای مثبت آن را شاهد باشد.

    برچسب ها