عصر خودرو

فراز و نشیب های بازار سرمایه در ابتدای سال ۹۵

عصر بازار- فراز و نشیب های گروه خودرویی طی هفته جاری، تاثیربسزایی در قرمز پوشی تالار و سایر گروه ها داشت.

فراز و نشیب های بازار سرمایه در ابتدای سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فراز و نشیب های گروه خودرویی طی هفته جاری، تاثیربسزایی در قرمز پوشی تالار و سایر گروه ها داشت ودر حال حاضر معامله گران در انتظار اخبار پیرامون بازار سرمایه هستند تا ببینند شاخص ها به کدام سمت و سو حرکت می کنند که بتوانند سرمایه گذاری خود را در سال جاری، برپایه آن گروه قرار دهند.

    آغاز روند نزولی بورس از ابتدای هفته و تشدید این روند در 5 روز معاملاتی گذشته موجب شد تا شاخص بورس تهران از ارقام ابتدایی سال فاصله بگیرد و تا کانال 79 هزار واحدی عقب نشینی کند.

    بر اساس این گزارش با توجه به لیدری شرکتهای خودرویی در بازار سرمایه و اصلاح روند قیمتی این شرکتها در بورس،بازار سرمایه تحت تاثیر روند نزولی و افزایش فشار عرضه سهام شرکتهای این گروه قرار داشته و در حال حاضر در اکثر گروه ها نزول را تجربه می کند.

    به طوری که ابهامات موجود در این گروه و نبود خبرهای امیدوار کننده موجب شده است تا شرکتهای خودرویی بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دهند و تاثیر زیادی در افت شاخص بورس داشته باشند.

    به همین منظور برای اطلاع از وضعیت بازار و ادامه روند طی ماههای آتی به سراغ کارشناسان بازار سرمایه رفتیم تا از نظر آنها را در این خصوص مطلع شویم.

    بر اساس این گزارش، محمدرضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه درخصوص وضعیت بازار درطی هفته جاری گفت: دربازار سرمایه شاخص کل بیشترین تاثیر منفی را در فراملی داشته است.

    این کارشناس بورس در ادامه عنوان کرد: گروه خودروسازی، عموما مثبت بوده و درطی این هفته معامله شدند.

    به گفته گیوکی، گروه بانکداری هفته متعادلی را پشت سرگذاشت و سرمایه گذاری  پالایشی ها کم حجم بود و همچنین گروه فلزات عمدتا منفی بوده است.

    ***بیشتر ابهامات در گروه خودروسازی

    در ادامه حمیدرضا دانش کاظمی از دیگر کارشناسان بورس دراین زمینه گفت: در گروه خودروسازی، بخصوص گروه سایپا نسبت به وضعیت سودآوری و قراردادهایش دارای ابهاماتی است.

    وی ادامه داد: بیشتر سهامداران دراین گروه، سهام بر سود هستند و آمادگی برای فروش سهام داشتند، این درحالیست که درگروه صنعت خودروسازی، وضعیت خوبی را تجربه نکردند اما خبرهای خوبی دراین گروه وجود دارد.

    این کارشناس بورس در ادامه اظهار کرد: گروه کنتورسازی، شباهت زیادی به گروه خودروسازی دارد از طرفی سودخوبی درآینده  دارد اما با نوسانات زیاد همراه است.

    کاظمی در ادامه یادآورشد: شرکت های صنعت بانکداری، انتظار رشد را داریم.

    وی در ادامه گفت:  خبر حضور سرمایه گذاران خارجی، و افزایش قیمت می تواند بصورت منطقی بازار را در روند صعودی قرار دهد.

    **انتظارها برآورده نشد

    در ادامه محمد دارستانی کارشناس بازار سرمایه دراین خصوص گفت: انتظار می رفت که بعد از پسابرجام، روند صعودی دربازار داشته باشیم اما این انتظار برآورده نشد.

    این کارشناس بورس در ادامه یادآورشد: درحال حاضر صنعت خودرو پیشرو بوده و قراردادهایی در این گروه  عملیاتی شده است.

    هرچند که بازار به سبب اخبار منفی پیرامون نتوانست رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کند اما معامله گران بازار منتظرند تا ببینند سمت و سوی بازار به سمت کدام گروه پیش می رود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو