عصر خودرو

یک کارشناس بازارسرمایه:

بهبود بورس به گزارش‌ ۶ ماهه شرکت‌ها بستگی دارد

عصر بازار: یک کارشناس بازارسرمایه معتقد است: سرمایه گذاران خارجی فعلا به عنوان سهامدار وارد بازار می‌شوند و ورود جدی آنها بستگی به تغییرات نظام حقوقی کشور دارد.

بهبود بورس به گزارش‌ ۶ ماهه شرکت‌ها بستگی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علی فیاض‌بخش،‌ درباره جریان ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران پس از توافق  اظهارکرد: پس از توافق چند گروه سرمایه گذار خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران پیش قدم شده‌اند. البته این گروه‌ها منابعی را برای ورود به بازار آماده کرده‌اند که فقط قادر به خرید سهام است و هنوز علاقه‌ای برای ورود به هیئت مدیره شرکت‌ها ندارند.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نوردنا خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاران علاقه مندی زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه مخابرات، ‌آی تی،‌آی سی تی و خودرو دارند. ورود این سرمایه‌گذاران تا آخر امسال، بیش از20 تا 30 میلیون دلار سرمایه به همراه ندارد. البته احتمالا در سال آینده منابع بیشتری وارد می‌شود.اما تصوری که از سرمایه‌گذار خارجی وجود دارد که در مدیریت شرکت‌ها وارد شود و دانش را منتقل کند، تصور دوری است و نیاز به تحولات اساسی در نظام حقوقی و بنگاه داری و قضایی دارد. طرف خارجی نیاز دارد اطمینان پیدا کند که منافعش تامین می شود.

    او افزود: واقعیت این است که در ایران پول زیاد است، ‌اما اکنون نیاز داریم که پول با دانش و تکنولوژی وارد شود. این کار به فعالیت سنگین و بنیادی نیاز دارد. این که چقدر برای ورود سرمایه گذار خارجی به ایران،‌ زمان لازم است، ‌بستگی به میزان تلاش ما دارد. نظام حقوقی ایران،‌41 سال از نظام اقتصادی عقب‌تر است. تا وقتی قوانین موضوعه در مجلس تصویب نشود و نظام قضایی کامل و جامع به این موضوع عمل نکند،‌ این جریان عوض نمی‌شود.

    فیاض بخش درباره تحولات اخیر بورس اوراق بهادار گفت: دلیل اصلی مثبت شدن فعلی بازار این است که فروشندگان متوجه شدند قیمت فروش، کم تر از بهای تمام شده‌است و از فروش دست کشیده‌اند. این حرکت افزایشی شاخص ادامه خواهد داشت، اما حرکت شاخص آهسته خواهد‌بود و جهش 10 تا 15 درصدی به یکباره پیش نمی‌آید.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه بهبود واقعی و ثبات رشد در بورس،‌ هنگامی پیش می‌آید که گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها بیرون بیاید و مشخص شود که نسبت به گزارش‌های 3 ماهه بهبود معنادار حاصل شده‌است یا خیر.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو