عصر خودرو

ورشکستگی بزرگترین شرکت خصوصی زغال‌سنگ دنیا

عصر بازار- شرکت انرژی پیبادی، بزرگترین شرکت خصوصی تولیدکننده زغال سنگ دنیا، روز چهارشنبه با استناد به فشارهای صنعتی کم‌نظیر و افت شدید قیمت زغال سنگ‌ اعلام ورشکستگی کرد.

ورشکستگی بزرگترین شرکت خصوصی زغال‌سنگ دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، شرکت پیبادی با اعلام ورشکستگی خود اظهار داشت که عملیات تولید خود را تا زمان ورشکستگی ادامه خواهد داد، و تا آن زمان برای کاهش بدهی و بهبود نقدینگی خود تلاش خواهد کرد.

    گلن کلو مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیبادی یک تیم مدیریت جدید، نیروی کار فوق‌العاده، دارایی پایه بی‌بدیل و عملکرد عملیاتی بی‌نظیری دارد که نشان‌دهنده موفقیت آینده این شرکت است.» 

    علاوه بر سقوط قیمت زغال‌سنگ، شرکت با استناد به ضعف اقتصاد چین، تولید مازاد گاز شیل و چالش‌های مقرراتی پیش‌رو این عوامل را دلایل چشم‌انداز نزولی خود اعلام کرد.

    پیبادی در سال گذشته ضرر 2 میلیارد دلاری را گزارش کرده است. در پی کاهش قیمت متوسط و میزان فروش زغال‌سنگ، در آمد این شرکت با افتی 17 درصدی به 5.6 میلیارد دلار رسید. با توجه به کاهش استفاده از زغال‌سنگ، و پایین‌آمدن تقاضای خارجی،‌  این شرکت هشدار داد که در سال جاری ضرر بیشتری را متحمل شود. سهام پیبادی نیز در سال جاری با افتی 75 درصدی مواجه شده است. این شرکت در حدود 7600 کارمند دارد.

    صنعت زغال‌سنگ در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی روبرو بوده است. این مهمترین آن، مقررات دولت اوباما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه از نیروگاه‌های زغال‌سوز ملی بوده است. صنعت از این قانون اوباما به عنوان جنگ با زغال‌سنگ یاد می‌کند. در حالی که مقررات جدید در انتظار تصویب در دیوان عالی کشور است، صنعت با مشکلات اقتصادی دیگری از جمله‌، قیمت پایین گاز طبیعی و کندی رشد اقتصادی چین ( بزرگترین بازار زغال‌سنگ آمریکا) مواجه است.

    منابع تجدیدپذیر انرژی نیز ارزان‌تر شده که این موضوع روی کاهش تقاضا موثر بوده است. شرکت آرچ‌، دارنده دومین ذخایر زغال‌سنگ دنیا، در ماه ژانویه اعلام ورشکستگی کرده بود.

    برچسب ها