عصر خودرو

در شروع معاملات هفته؛

قیمت جهانی نفت خام کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و افزایش تعداد چاه‌های نفت آمریکا افت کرد.

قیمت جهانی نفت خام کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار و افزایش تعداد چاه‌های نفت آمریکا افت کرد.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت 7:22 به وقت تهران، 0.76 درصد کاهش یافت و به 74.77 دلار بازگشت.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا این لحظه 0.83 درصد افت کرد و به 71.37 دلار رسید.

    با این حال آن‌چه باعث شد قیمت نفت خام بیش از این افت نکند این بود که پس از وقوع 2 طوفان پی‌درپی در خلیج مکزیک آمریکا هنوز تولید نفت بخشی از اسکله‌های نفتی این منطقه از سر گرفته نشده است.

    به دنبال انتشار گزارش فراتر از انتظار فروش خرده‌فروشان آمریکا در روز جمعه ارزش دلار در معاملات امروز به بالاترین سطح یک ماه اخیر رسید و باعث شد تقاضا برای خرید نفت کاهش یابد.

    بالا رفتن ارزش دلار باعث می‌شود قیمت خرید نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر شود.

    بیکر هیوز در گزارش جدید خود اعلام کرد که تعداد چاه‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 سپتامبر 5 حلقه افزایش یافته و به 512 حلقه رسیده است.

    برچسب ها