عصر خودرو

بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری ژاپن کسب‌وکار اروپایی خود را تعطیل می‌کند

عصر بازار- شرکت سرمایه‌گذاری نومورا، بزرگترین کارگزار ژاپن، در نظر دارد تا در پی کاهش هزینه‌ها پس از سال‌ها شکست در سودآوری خارجی، عملیات سهام اروپایی خود را تعطیل کند.

بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری ژاپن کسب‌وکار اروپایی خود را تعطیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، شرکت کارگزاری سهام مستقر در توکیو، مرکز تحقیقات، فروش و معامله سهام اروپایی خود را تعطیل خواهد کرد. با تعطیلی عملیات خارجی نومورا بیش از 1000 شاغل در اروپا و آمریکا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

    نومورا که 3433 کارمند در اروپا و 2501 کارمند در آمریکا دارد از زمانی که کوجی ناگای رئیس نومورا، در ماه فوریه هدف سودآوری قبل از مالیات 462 میلیون دلاری این شرکت را به تعویق انداخت قصد تغییرات بنیادی در کسب‌وکار خارجی خود را دارد. با این تصمیم نومورا در حدود 20 درصد از نیروی کار خود را در آمریکای شمالی از دست خواهد داد.

    کنجی یاماشیتا، سخنگوی نومورا، اظهار نظر در خصوص سازمان‌دهی مجدد در اروپا را رد کرد. روزنامه نیکی صبح امروز از کاهش بالقوه میزان مشاغل خبر داده بود.

    در معاملات امروز، سهام شرکت نومورا با رشدی 8.1 درصدی بیشترین صعود دو ماه اخیر خود را تجربه کرد. در پی نوسانات بازار و نرخ‌های بهره پایین، بانک‌های سرمایه‌گذاری جهانی نظیر کردیت بانک سوئیس نیز به کاهش تعداد مشاغل خود روی آوردند. شرکت‌های وال‌استریت در سه‌ماهه نخست سال 2016، کمترین درآمد خود را از معاملات سهام به ثبت رساندند.

    گزارش صورتحساب 9 ماهه منهتی به 31 دسامبر شرکت نومورا نشان می‌دهد که این شرکت ژاپنی در این مدت 50.6 میلیارد ین در عملیات اروپایی خود ضرر را متحمل شده است. این شرکت کارگزاری آخرین بار در سال مالی منتهی به مارس 2010 در عملیات خارجی خود سودآوری داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها