عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

امضای ۶ قرارداد و ۱۲ سند همکاری بین ایران و ایتالیا

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی ایران از امضای ۶ قرارداد مهم بین ایران و ایتالیا دیروز در ساختمان ریاست جمهوری و همچنین امضای ۱۲ سند قرارداد دیگر بین فعالان اقتصادی ۲ کشور خبر داد.

امضای ۶ قرارداد و ۱۲ سند همکاری بین ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ محسن جلال‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا و فعالان اقتصادی این کشور،‌ به تلاش‌‌های نخست‌وزیر ایتالیا در مورد تأمین مالی و حذف منابع ارتباطات بانکی اشاره کرد و گفت:‌ نخست‌وزیر ایتالیا در راستای تحقق پوشش بیمه صادرات بسیار تلاش کرده و نه تنها اعضا کابینه بلکه ساختارهای مالی و اعتباری کشور ایتالیا را هم به عرصه آورده است.

    وی عملکرد دولت ایتالیا در استفاده از فرصت بزرگ بازار ایران را بهتر از دیگر دولت‌های اروپایی عنوان کرد و گفت: شکی نیست فرصت‌های متنوع و بزرگ بازار 80 میلیونی و حوزه نفوذ چند صد میلیون نفری ایران در منطقه توجه همه کمپانی‌های جدی جهانی را جلب کرده است اما این علاقه تا زمانی که بسترهای لازم مالی،‌ اعتباری،‌ بیمه‌ای و حقوقی از طرف دولت‌های دو طرف آماده نشود نمی‌تواند به قراردادهای بزرگ و پرمنفعت بینجامد.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران به نمایندگی از بخش خصوصی ایران و بنگاه‌های ایرانی از سیاست‌های اخیر ایتالیا در حوزه مراودات تجاری با ایران اظهار خرسندی کرد و خواستار تداوم آن شد.

    جلال‌پور از امضا 6 قرارداد مهم در روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری و همچنین امضا 12 سند قرارداد دیگر بین فعالان اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت:‌ این‌ها اسناد عملیاتی نهایی هستند که اجازه می‌دهند عملاً کار دو طرف شروع شود که نشان از عزم هیأت‌های عالی‌رتبه ایران در سفر به همراه رئیس جمهور کشورمان به روم بود.

    رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران به این نکته اشاره کرد که ساختار اقتصادی دو کشور به گونه‌ای است که زمینه را برای همکاری در عرصه‌های متنوع فراهم می‌کند که این مسأله فقط بر عهده دولت‌ها نیست بلکه بنگاه‌ها نیز باید با جدیت فرآیند شناسایی بازار تا اخذ قرارداد را پیگیری کنند.

    جلال‌پور اضافه کرد: همچنین سازمان‌های بالادستی بخش خصوصی هم موظف هستند با رویکرد حرفه‌ای و جدی برای این روند بسترسازی کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها