عصر خودرو

طلا کشش صعود بیشتر نیافت

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در بالای مرز روانی مهم ۱۸۰۰ دلار ثابت ماند.

طلا کشش صعود بیشتر نیافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در 1802 دلار و 92 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1808 دلار و 50 سنت صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1804 دلار و 30 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.7 درصد افزایش، در 1807 دلار و 10 سنت بسته شده بود.

    وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت ING گفت: آمار شاخص قیمت مصرف کننده اندکی پایینتر از حد انتظار بود و انتظارات برای اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را پایین برد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

    شاخص قیمت مصرفی آمریکا ماه میلادی گذشته تنها 0.1 درصد رشد کرد در حالی که تحلیلگران رشد این شاخص به میزان 0.3 درصد را پیش بینی کرده بودند. این کوچکترین رشد در شش ماه گذشته بود و نشان داد احتمالا تورم به اوج خود رسیده اما به دلیل استمرار محدودیتهای عرضه، به مدتی بالا خواهد ماند.

    این آمار بر زمان آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا که قرار است هفته آینده نشست سیاست پولی دو روزه خود را برگزار کند، سایه ابهامی افکند. شمار زیادی از مقامات بانکی آمریکا اظهار کرده اند که بانک مرکزی می تواند تعدیل برنامه خرید را امسال آغاز کند.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار شاخص قیمت مصرفی، دلار را عقب راند و بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم به پایینترین حد از 24 اوت نزول کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با 0.3 درصد کاهش، به 23 دلار و 76 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 935 دلار و 52 سنت رسید که نزدیک به پایینترین رکورد 9 ماه گذشته بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، 1971 دلار و 91 سنت معامله شد. قیمت این فلز روز گذشته به 1935 دلار نزول کرده بود که پایینترین رکورد از ژوییه سال 2020 بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو