عصر خودرو

تعویق زمان راه اندازی ارز دیجیتالی روسیه

عصر بازار- وزارت دارایی روسیه اعلام کرد تا پیش از سال ۲۰۳۰ روبل دیجیتالی راه اندازی خواهد شد.

تعویق زمان راه اندازی ارز دیجیتالی روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزارت دارایی روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد راه اندازی ارز دیجیتالی این کشور تا قبل سال 2030 انجام خواهد شد. این پروژه یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده برنامه روسیه برای گذار به یک اقتصاد دیجیتالی است و سومین واحد پولی محسوب خواهد شد که توسط بانک مرکزی روسیه صادر می شود. 

    طب اعلام وزارت دارایی روسیه، معرفی روبل دیجیتالی نیاز به توسعه بیشتری در زیرساخت های پرداخت دارد اما در نهایت به افزایش رقابت پذیری و استفاده از ابزارهای مالی نوآورانه جدید کمک خواهد کرد. همچنین مردم روسیه در نتیجه راه اندازی روبل دیجیتالی شاهد افزایش دسترسی خود به خدمات بانکی و مالی و همچنین کاهش زمان و هزینه در انجام تراکنش های خود خواهند بود.

    پیش از این قرار بود روبل دیجیتالی تا پیش از پایان سال 2023 رونمایی شود. نخستین بار در ماه اکتبر سال قبل بانک مرکزی روسیه از کار بر روی پروژه ارز دیجیتالی خود خبر داده بود.

    طبق اعلام مقامات روسی، روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدایر روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود. 

    به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و اسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه‌های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد.

    برچسب ها