عصر خودرو

مصرف قوی بنزین آمریکا به کمک نفت می‌آید

عصر بازار- سیر صعودی تقاضا برای نفت در آمریکا و تداوم روند کاهش ذخایر فرآورده های نفتی، از روند صعودی قیمتهای نفت پشتیبانی خواهد کرد.

مصرف قوی بنزین آمریکا به کمک نفت می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بعضی از تحلیلگران می گویند اگر روند فعلی تقاضا حفظ شود، قیمت نفت فضا برای صعود بیشتر تا پایان سال خواهد داشت. با وجود این حقیقت که تاثیر توفند آیدا بر فعالیت صنعت نفت آمار ذخایر هفتگی منتشره از سوی اداره اطلاعات انرژی را متاثر کرد اما این آمار همچنان کاهش ذخایر را نشان داد.

    طبق گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت در هفته منتهی به سوم سپتامبر، به میزان 1.5 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد و ذخایر سوخت هم کاهش داشت. ذخایر نفت در 423.9 میلیون بشکه بسیار پایینتر از میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است. ذخایر بنزین در همین مدت 7.2 میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که هفته پیش از آن 1.3 میلیون بشکه کاهش داشت. ذخایر سوختهای دیگر در هفته منتهی به سوم سپتامبر 3.1 میلیون بشکه کاهش یافت که بسیار بزرگتر از کاهش 1.7 میلیون بشکه ای در هفته پیش از آن بود.

    بنزین تامین شده در هفته منتهی به سوم سپتامبر به 9.608 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 9.578 میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن افزایش یافت.

    میانگین چهار هفته ای تقاضا برای سوخت جت به میزان 65.3 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد کرد و به 1.622 میلیون بشکه در روز رسید.

    شرکت واندا اینساینت در گزارشی نوشت: آمار تقاضای آمریکا برای سوخت در گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا تداوم رشد مطلوب را نشان داد. تقاضا برای بنزین بر مبنای میانگین چهار هفته ای 9.52 میلیون بشکه در روز بود که معادل 98 درصد از سطح تقاضا در سال 2019 بود.

    تحلیلگران انرژی خدمات تحقیقات انرژی HFI Research نوشتند: تقاضای قوی می تواند به همراه ذخایر اندک از قیمتهای نفت تا پایان سال پشتیبانی کند. اگر تقاضا قوی بماند، ذخایر همه سوختهای آمریکا از جمله ذخایر استراتژیک ممکن است به میانگین سال 2010 تا 2014 نزول کند. تا زمانی که عوامل بنیادین ادامه کاهش ذخایر را نشان دهد، قیمتهای نفت تا پایان سال روند صعودی خواهند داشت.

    اما همه تحلیلگران نسبت به تقاضای آمریکا برای بنزین خوش بین نیستند. بعضی از آنها می گویند میانگین قیمت بنزین در جایگاههای سوخت حدود یک دلار گرانتر شده و پایان فصل رانندگی تابستانی ممکن است تقاضا را در هفته های آینده کمتر کند.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار انجمن خودروی آمریکا نشان می دهد تا 9 سپتامبر میانگین قیمت هر گالن بنزین سه دلار و 18 سنت در مقایسه با دو دلار و 21 سنت در مدت مشابه سال گذشته بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو