عصر خودرو

گفت‌وگو با مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

توافق با ۱۰ شرکت برتر خطوط کشتیرانی دنیا

کشتی‌های ایرانی دیگر با پرچم خود ایران تردد می‌کنند

عصر بازار- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قطعاً از این پس تمامی کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبراه‌های بین‌المللی حرکت می‌کنند.

توافق با ۱۰ شرکت برتر خطوط کشتیرانی دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این که آیا کشتی‌های ایرانی هنوز هم تحت پرچم سایر کشورها حرکت می‌کنند؟ گفت: قطعاً از این پس تمامی کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آبراه‌های بین‌المللی حرکت می‌کنند.

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه و حتی در سفرهای پیش روی وی به اتریش و آلمان اقداماتی در جهت گشایش فاینانس انجام شده است؟ افزود: ما همکاری مشترک با ایتالیا و فرانسه را در قالب تفاهم‌نامه‌هایی آغاز کرده و با دو شرکت ایتالیایی شامل یک شرکت خط کشتیرانی و یک شرکت بندری ایتالیا موافقتنامه امضا کرده و کار را شروع کرده‌ایم؛ این در شرایطی است که دو موافقتنامه مهم نیز در فرانسه امضا کردیم تا با شرکت‌های فرانسوی که از نظر رنکینگ، در رده برترین شرکت‌های دنیا هستند و حتی یکی از آنها سومین خط کشتیرانی دنیا محسوب می‌شود، همکاری مشترک داشته باشیم. به خصوص اینکه ما هیچ‌گاه در غرب آفریقا حضور نداشته‌ایم، بنابراین به دنبال ایجاد خطوطی از خلیج فارس به سمت غرب آفریقا و از غرب آفریقا به آمریکای لاتین هستیم.

    سعیدی در ادامه از توافق با 10 شرکت برتر خطوط کشتیرانی خبر و در این مورد توضیح داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یک شرکت کاملاً حرفه‌ای است و قابلیت حمل و نقل بین‌المللی را دارد؛ بنابراین ذهنیت همتایان خارجی، کاملاً نسبت به ما مثبت است و قرار را بر همکاری مشترک با ما گذاشته‌اند، البته تاکید می‌کنم که علت قطع همکاری آنها با ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تنها وضع تحریم‌ها بود و بلافاصله از روزی که تحریم‌ها برداشته شده است، ما با سیلی از مراجعات کشتیرانی‌های بزرگ دنیا به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مواجه هستیم و در این مدت کوتاه بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نیز عملاً با 10 شرکت برتر خطوط کشتیرانی دنیا توافق و مذاکره کرده‌ایم تا همکاری مشترکی را در بازارهای بین‌المللی آغاز کنیم.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت‌های مطرح دنیا، برای توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری مشترک هم خواهند داشت؟ گفت: سرمایه‌گذاری عمدتاً در قالب فاینانس برای گسترش شناورها مورد مذاکره قرار گرفته و انجام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها