عصر خودرو

قیمت نفت تا سال میلادی آینده به ۵۰ دلار می‌رسد

عصر بازار- مدیران ارشد بزرگترین تجارتخانه های نفتی جهان گفتند، بدترین دوران بازار نفت احتمالا به پایان رسیده و برخی پیش بینی می کنند قیمت نفت تا سال آینده به ۵۰ دلار برسد.

قیمت نفت تا سال میلادی آینده به ۵۰ دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیران ارشد بزرگترین تجارتخانه های نفتی جهان گفتند، بدترین دوران بازار نفت احتمالا به پایان رسیده و برخی پیش بینی می کنند قیمت نفت تا سال آینده به 50 دلار برسد.

    توربجورن تورنکویست، مدیر گروه گانوور روز سه شنبه در نشست کالاهای جهانی اف تی در لوزان گفت: «ما زمان آشفتگی بازار را پشت سر گذاشته ایم. این مطمئنا آغازی بر پایان وضعیت آشفته بازار است.»

    پس از اینکه بازار به پایین ترین رقم در بیش از 12 سال گذشته رسید، با کاهش تولید نفت آمریکا قیمت ها ترمیم شد. در حالی که اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان مهم نفتی قرار است روز 17 آوریل برای بحث درباره فریز تولید در دوحه تشکیل جلسه دهند، بزرگترین تجار نفتی جهان در سوئیس دور هم جمع شده اند. تورنکویست افزود، تجار نفتی سال گذشته از افزایش آشفتگی در بازار منتفع شدند و این روند ادامه خواهد داشت.

    تورنکویست افزود: «ما قرار است در ماه های آینده شاهد آشفتگی های زیادی باشیم.»

    جرمی ویر، مدیرعامل گروه ترافیگورا گفت، با توجه به اینکه کاهش تولید از سوی تولید کنندگان پرهزینه در حال کاهش مازاد عرضه فعلی است، «برقرار توازن مجدد» در بازار جهانی نفت در زمینه عرضه و تقاضا ممکن است تا پایان سه ماهه سوم امسال اتفاق بیافتد.

    ویر افزود: «ما انتظار داریم بازار شروع به ترمیم کند و قیمت 50 دلار را در سال آینده تجربه کنیم.»

    پیر آندوراند، مدیر ارشد بخش سرمایه گذاری در صندوق تامینی اندوراند کپیتال منجمنت گفت، بازار نفت در ابتدای یک دوره  افزایشی چند ساله قرار داریم و قیمت ها اواخر امسال به 60 و در سال 2017 به 80 دلار خواهد رسید.

    اما الکس بیرد، رئیس شرکت گلنکور نگاه چندان خوش بینانه ای به ترمیم قیمت نفت نداشت و خاطر نشان کرد که در طی 18 ماه گذشته، بیش از 300 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی به حجم ذخایر نفتی اضافه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها