عصر خودرو

پیشنهاد سرمایه گذاری درآمدهای شستا و تامین اجتماعی

عصر بازار- یک کارشناس حوزه کار با طرح پیشنهاد سرمایه گذاری درآمدهای شستا و تامین اجتماعی در جهت احیای بنگاه‌های راکد و ایجاد شغل برای جوانان، بر لزوم مانع زدایی از تولید به عنوان مطالبه اصلی جامعه کارگری تاکید کرد و از وزیر کار خواست تا موانع تولید و قوانین زائد و مخل کسب و کار را از میان بردارد.

پیشنهاد سرمایه گذاری درآمدهای شستا و تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا؛ حمید نجف با اشاره به راهکارهای تقویت بازار کار در شرایط موجود بر ضرورت مانع زدایی از تولید به عنوان یک مطالبه اصلی از وزیر کار تاکید کرد و گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام مانع زدایی از تولید نامگذاری شده و چنانچه وزیر کار بتواند این موانع را از پیش روی تولید بردارد خود به خود به ایجاد اشتغال در کشور کمک می کند.

    وی ادامه داد: ممکن است یکسری موانع بین وزارتخانه‌ای یا بین قوه ای باشد یا بعضا به قانونگذاری جدید یا اصلاح برخی قوانین مثل گمرک نیاز باشد، ایشان می تواند در جهت اصلاح یا حذف قوانین زائد و قوانین مخل کسب و کار از پیش روی تولیدکنندگان و کارآفرینان گام بردارد و از این طریق ضمن رفع موانع تولید به اشتغالزایی در جامعه کمک کند.

    نجف در عین حال خاطرنشان کرد: بخشی از بازار کار داخلی را می توانیم با بردن شرکت های نیمه خصوصی و دولتی به بورس رونق دهیم؛ با این کار هم برای جوانان جویای کار فرصت اشتغال فراهم می شود و هم بخشی از سرمایه ها برمی گردد.

    این کارشناس حوزه کار متذکر شد: در سازمان تامین اجتماعی و شستا دو کار می توان در راستای واگذاری سهام به شرکتها دنبال کرد، اول اینکه درآمدهایی که از محل واگذاری سهام ایجاد شده به حقوق و دستمزد بازنشستگان به عنوان موارد هزینه‌ای ببریم. راه دیگر این است که بخشی از این درآمدها را در داخل شستا برای آینده بیمه گذاران و سهامداران تامین اجتماعی در یک سری کارخانه‌ها و کارگاههای تولیدی که در حال ورشکستگی هستند و توان بازپرداخت اقساط بانکی را ندارند، سرمایه گذاری و آنها را احیا کنیم.


    نجف افزود: این کار باعث می شود به تدریج روی درآمدها تاثیر بگذارد و درآمدهای بیشتری را ایجاد کند و در دل خود منجر به ایجاد اشتغال شود و خیلی از جوانان و افراد جویای کار از این طریق مشغول کار شوند.

    وی در ادامه با تاکید بر استقرار نظام شایسته سالاری در مجموعه وزارت کار، بهره گیری از تجارب نخبگان و متخصصان و استفاده از افراد دارای صلاحیت و توانمند را خواستار شد و گفت:برای آباد کردن کشور به همدلی جمعی نیاز داریم لذا توصیه من به وزیر کار این است که نگاه فراجناحی و شایسته سالاری را که رئیس جمهور بر آن تاکید دارد در دستور کار و خروجی عملکردها را مورد توجه قرار بدهد.

    این کارشناس حوزه کار خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا شاهد هستیم که به دلایل متعدد امکان برقراری ارتباط با افراد کارآفرین و نخبه در بدنه صنعت و تولید ممکن نمی شود در حالی  که ارتباط با بدنه کارشناسی در اتخاذ تصمیمات اثرگذار لازم است بنابر این وزیر کار در وهله اول باید دایره پیرامون خود را به گونه ای انتخاب کند که مانع ارتباط وی با بخشهای تولید و صنعت نشود و متخصصان و نخبگان و  چفعالان بخش های مختلف امکان گفتگو و ارتباط با ایشان را داشته باشند.

    وی با اشاره به استفاده حداکثری عبدالملکی از نتایج طرح ها و اقدامات صورت گرفته در دوره شریعتمداری، اظهار کرد: اقدامات خوبی در وزارت کار توسط وزیر سابق صورت گرفته و آقای عبدالملکی به عنوان کسی که در زیر مجموعه های این وزارتخانه فعالیت داشته و با آن آشنایی دارد می تواند در بخشهایی که توفیق حاصل شده یا سازمانها و زیرمجموعه‌های موفق وزارت کار با درایت خود این موفقیتها را ادامه دهد.

    این کارشناس حوزه کار افزود: در صورتی که طرح ها و اقداماتی که در وزارت کار به اجرا در آمده بازخورد مثبتی داشته می توان این طرح ها و برنامه را همچنان دنبال کرد و نیازی به تکرار طرح های جدید نیست ولی اگر این طرح ها یا برنامه ها، اطلاعات جامع و کاملی به ایشان برای تصمیم گیری بهتر ارابه نمی دهد می تواند آنها را اصلاح و تقویت کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو