عصر خودرو

اولین کشتی اروپایی وارد بزرگترین پایانه پتروشیمی ایران شد

عصر بازار- اولین کشتی حامل محصولات پتروشیمی اروپایی روز گذشته در پایانه پتروشیمی پارس در عسلویه پهلوگیری و اقدام به بارگیری محصولات پتروشیمی ایران کرد.

اولین کشتی اروپایی وارد بزرگترین پایانه پتروشیمی ایران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از ورود کشتی‌های نفتکش تحت اجاره شرکت‌های توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و سپسای اسپانیا در پایانه نفتی خارگ، اولین کشتی حامل محصولات پتروشیمی اروپایی روز گذشته در پایانه پتروشیمی پارس در عسلویه پهلوگیری و اقدام به بارگیری محصولات پتروشیمی ایران کرد.

    بر این اساس این کشتی متعلق به یک شرکت از ایتالیا بوده که در پایانه پتروشیمی پارس در عسلویه پهلوگیری و محصولات شیمیایی مایع تولید شده در مجتمع های پتروشیمی علسویه را بارگیری کرده است.

    با پهلوگیری این کشتی ایتالیایی برای نخستین بار در دوران پسا تحریم یک کشتی اروپایی وارد پایانه پتروشیمی پارس عسلویه شده است و پیش بینی می‌شود به زودی کشتی‌های سایر شرکت‌های اروپایی هم وارد بزرگترین پایانه پتروشیمی ایران شوند.

    پایانه پتروشیمی پارس به عنوان بزرگترین ترمینال صادرکننده انواع محصولات مایع و جامد پتروشیمی و پلیمری ایران در خلیج فارس شامل 15 اسکله تخلیه و بارگیری است.

    ظرفیت بندر پتروشیمی پارس حدود 30 میلیون تن بوده که امکان پهلوگیری همزمان 15 فروند کشتی با ظرفیت 7000 تا 70 هزار تن وجود خواهد داشت و به این ترتیب پس از بنادر بوستون آمریکا و آنتورپ بلژیک، این بندر یکی از بزرگ ترین بنادر پتروشیمی جهان است.

    ظرفیت اسکله‌های مخصوص بارگیری مایعات، آروماتیک‌ و گازها افزون بر 25 میلیون تن و ظرفیت اسکله های مخصوص بارگیری جامدات آن نزدیک به 5 میلیون تن برآورد شده است.

    پایانه پتروشیمی پارس، حد فاصل بندر لنگه و بندر بوشهر و در داخل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در کوتاه ترین فاصله از منابع عظیم فراساحلی خلیج فارس قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها