عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه خبر داد

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای بیش از ۶۰ دلار در صورت توافق نشست «فریز نفتی»

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت: در صورتی که نشست «فریز نفتی» در ۱۷ آوریل به نتیجه برسد قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار خواهد رسید.

افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای بیش از ۶۰ دلار در صورت توافق نشست «فریز نفتی»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه معتقد است در صورت توافق نشست طرح فریز نفتی که قرار است در دوحه برگزار شود قیمت نفت به بشکه‌ای بیش از 60 دلار خواهد رسید.

    به گزارش اسپوتنیک‌نیوز نشست دوحه قطر قرار است 17 آوریل با حضور برخی از کشورهای اعضای اوپک و غیراوپک برگزار شود. از ایران هم برای شرکت در این نشست دعوت شده و احتمالاً نماینده ایران هم در این نشست حضور پیدا خواهد کرد.

    بعد از سقوط بیش از 70 درصدی قیمت نفت تعدادی از کشورها از جمله ونزوئلا، روسیه، عربستان و قطر تصمیم گرفتند تا تولید نفت در سطح ماه ژانویه ثابت نگه داشته شود. این طرح به «فریز نفتی» معروف شد که پیش از این نشست اولیه آن برگزار شد.

    در این نشست گفته می‌شود روسیه تعدادی از کشورهای همسایه را نیز مشارکت داده است و برخی کارشناسان معتقدند تعداد کشورهایی که در این نشست حضور خواهند داشت تا حدود 70 درصد نفت جهان را تأمین می‌کنند.

    برگزار کنندگان این نشست به دنبال محدود کردن عرضه با هدف افزایش قیمت هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها