عصر خودرو

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ دلار ایستاد

عصر بازار- طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین سطح در سه هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز جاری با کاهش اندک روبرو شد.

طلای جهانی بالای ۱۲۵۰ دلار ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حداکثر 0.4 درصد کاهش یافت و به 1253.36 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح 1260.06 دلار صعود کرده بود که بالاترین سطح از 22 مارس بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد کاهش، به 1256.40 دلار رسید در حالیکه روز گذشته با 14.20 دلار افزایش، در 1256 دلار بسته شد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در سال 2016 به دلیل ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا که ارزش دلار را تضعیف کرد، روند صعودی پیدا کرده است. نرخهای بهره پایین به نفع طلا بوده و این فلز زرد را در برابر دارایی‌های دارای بازده مانند سهام و اوراق قرضه رقابتی می‌کند.

    شاخص دلار پس از اینکه شب گذشته در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به پایین‌ترین سطح از ماه اوت اُفت کرد و در برابر ین ژاپن به پایین‌ترین سطح در 17 ماه گذشته نزول کرد، روز سه شنبه همچنان تحت فشار فروش قرار داشت. شاخص دلار از زمان اظهارات اخیر جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا سه درصد از ارزش خود را از دست داده است. وی هفته گذشته گفت: بانک مرکزی با توجه به ریسکهای مربوط به اقتصاد جهانی برای افزایش نرخهای بهره رویکرد محافظه کارانه و تدریجی خواهد داشت.

    افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است در پی افزایش چشمگیر اخیر این فلز زرد محدود شود. جیسون سریزولا، معامله گر "گروه ام کی اس" پیش بینی کرد بازار طلا با سودبری معامله گران از افزایش قیمت اخیر روبرو شود با اینهمه قیمت در سطح 1250 دلار حمایت خواهد شد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره 0.3 درصد کاهش یافت و به 15.87 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.9 درصد افزایش، به 551.75 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین با 0.1 درصد کاهش، 988.73 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها